שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

איך נוכל לבחור בקלות תמונות למשרד או לחדר עבודה – סוגים וסגנונות

ויקטוריה צ'רנוגלז - כותבת תוכן, בעלת חברת TASTO- אתר אינטרנט ככלי לצמיחה עסקית

לאחר שאירגנו וסידרנו את חדר העבודה שלנו על פי הצרכים והאילוצים שלנו , נשאר עוד מאמץ אחרון להשלמת המראה השלם והמושלם – אלה הקירות הריקים . השאלה הגדולה מה תשימו עליהם , האם אלה יהיו טפטים ,מדפים וארוניות או תמונות. במאמר הזה נדבר על תמונות למשרד או חדר עבודה. לי אישית תמיד היה קשה לבחור את התמונה הנכונה. קיימים מגוון סוגי וסגנוני תמונות. כל תמונה משפיעה על החדר באופן יחודי לה.

אז איך לעשות את תהליך בחירת התמונות למשרד לקל ומהיר יותר? קודם כל תקבעו את התקציב, הסכום שאתם מוכנים לשלם על יצירה או יצירות שתתלו במשרד. תבחרו את גודל התמונה לכל קיר. לאחר מכן תחשבו על סגנון התמונות שאתם אוהבים ומתחברים אליהם: אם זה אבסטרקט מופשט, דקורטיבי מעוצב, אמנות דיגיטלית, צילומים, איורים ורישומים, ציורי שמן וכו'. יש עוד מספר סגנונות שעליהם נפרט בהמשך. תתבוננו בחדר העבודה שלכם, מה הוא הצבע השולט? בהתאם לצבע הזה נבחר את הצבעים שיהיו בתמונה או תמונות שתתלו במשרדכם. לבסוף , תצטרכו להחליט על איזה חומר תודפס התמונה: קנבס, זכוכית, עץ ועוד.

תהליך מפורט לבחירת תמונות לחדר עבודה או למשרד

התקציב שלכם

התקציב הוא צעד ראשון לתמונה שתהייה תלויה על קיר המשרד, תמונה אשר תתרום לאווירה הכללית שתשרור בחדר. התקציב המינימאלי להערכתנו הוא בסביבות 50-100 ש"ח לתמונה אשר תודפס על פוסטר בגודל בינוני (70 ס"מ על 100 ס"מ) בערך. כמובן שאין גבול למחיר שניתן לשלם על תמונה , אם מדובר בתמונת מקור,ציור של צייר נחשב , המחיר יכול לנוע בין אלפי שקלים לכמה מיליוני שקלים. לדוגמא אחד מציורי סילבדור דלי יעלה לכם כ 8 מיליון שקלים.

דוגמא לתמונה במשרד או בחד עבודה

השאלה אם הציור המקורי יעשה לכם את זה או שתסתפקו בהדפסה שלו כתמונה על בד קנבס, אשר יעלה לכם בין 150 – 450 שקלים, תלוי בגודל ואיכות ההדפסה.

גודל התמונה למשרד או תמונות לחדר עבודה

כנראה שתמונה על כל ארבעת הקירות בחדר עבודה יהיה קצת מוגזם, אבל בהחלט על קיר אחד או שניים יביא לתוצאה הרצויה , הטאצ' העיצובי המושלם לחדר.

אם יש לכם תמונה תלויה בחדר אחר תוכלו להשתמש בה כדי לדמיין ולהבין אם גודל התמונה יתאים לחדר עבודה או שתצטרכו מידות קצת יותר גדולות או קטנות. אם מדובר על קיר יחסית גדול, תחשבו על אופציה של סידרת תמונות ,שלוש ברצף אם מדובר על קיר ארוך או ארבע תמונות בצורת ריבוע אם מדובר על קיר לא ארוך אלא בצורת מרובע.

תמונה גדולה על קיר קטן, תכביד על האווירה ותמונה קטנה על קיר גדול פשוט תלך לאיבוד. אם ברצונכם ל"קצר" קיר מלבני וארוך, ניתן לתלות על הקיר תמונה גדולה ומרובעת, אם ברצונכם להגדיל או להאריך אחד מהקירות מומלץ לתלות תמונה מאורכת מלבנית התלויה לאורך הקיר בצורה אופקית.

בחלל קטן הימנעו מלתלות תמונות כהות או מקושקשות מדי, זה רק יקטין עוד יותר את החדר. עדיף לתלות תמונה בגוון בהיר בגודל בינוני.

יש לך חדר עבודה קטן? לדעתי יעניין אותך המאמר איך להפוך חדר עבודה קטן למקום נוח ונעים לעבוד בו

לפני שאתם יוצאים לחנות לרכישת תמונה, תצלמו את הקיר אותו בכוונתכם לקשט , זה יעזור בזמן אמת להבין אם התמונה שבחרתם היא התמונה הנכונה. גם מבחינת הגודל וגם מבחינת הצבעים וגווני הצבעים.

סגנונות

ישנם מגוון סגנונות שאת חלקם נפרט ,כדי שתדעו באיזה קטגוריה לחפש רעיונות לתמונות אשר תתלו במשרד הביתי שלכם.

אבסטרקט / מופשט – סגנון שלא קיים בו אובייקטים או דמויות מדויקות שניתן לזהות. במקום זה , משתמש הסגנון המופשט בערכים אמנותיים כמו : צבע, צורה, מרקם וקומפוזיציה. הפחתה של המאפיינים המוכרים לנו של אובייקט קיים. אנשי אומנות משתמשים בהפשטה צורנית כדי לקשר אסוציאטיבית בין היצירה לבין ההשראה שלה.

ציור אובסטראקטי של בננה

דקורטיבי מעוצב – אמנות של קישוט כלים וחפצים שונים, בינהם גם חפצים הנתלים על הקיר. סגנון אומנותי זה הוא אחד מצורות האמנות והאסתטיקה הראשונים והנפוצים בעת העתיקה.

אמנות דיגיטלית – אמנות שהיוצר בה משתמש בעזרים דיגיטליים כמו: מחשב או מצלמה דיגיטלית ומרכיב בעזרת כלים אלה את היצירה.

תמונה שעוצבה על ידי תוכנה דיגיטלית על מחשב

איורים או אילוּסטרציה – האיור זאת תמונה שמכילה בתוכה אלמנטים יצירתיים ואמנותיים מה שעוזר להעביר את התוכן ואת הביקורת של האומן בצורה מקורית, אותנטית ומעניינת.

מסיבת תה מ- "הרפתקאות של אליס בארץ הפלאות"

ציורי שמן – יצירה שבוצעה על ידי אומן בעזרת צבעי שמן מאפשרת לו שהות זמן ארוכה עד לייבוש של התמונה מה שהופך ציור בצבעי שמן למדיום מועדף על ציירים רבים, שמנצלים זמן זה כדי ליצור ולתקן פרטים ביצירה.

ציור צבעי שמן של נפוליאון בונפרט

וינטג' ורטרו – סגנון מיושן ,אשר שורשיו בעבר ומתיחס לתקופה של לפחות 15-20 שנה קודם להווה , הסגנון הזה באומנות נקרא – פופ ארט והוא חזר ובגדול.

באומנות – פופ ארט

טיפוגרפיה דקורטיבית – אומנות וטכניקה של סידור מעוצב של טקסט. טקסט קריא ,אסטטי ומשקף מסר מסוים.

משפט על רקע מעוצב

קומיקס – תמונה עם אחד הגיבורים מסדרת קומיקס . אלה בעצם תמונות של דמויות מצוירות ברצף ואירועים משתנים מתמונה לתמונה היוצרים עלילה.

תמונה בסגנון קומיקס גם אם הדמות לא מוכרת

איך מתאימים את הצבעים לצבע השולט בחדר עבודה

איך עושים התאמה באופן כללי? המשרד אמור להיות מורכב משלושה גוונים ראשיים שמשתלבים בו במינונים שונים:

הגוון הבהיר והשקט – מהווה את צבע הרקע ומשתמשים בו ל 60% מכלל חלל המשרד. לדוגמא קירות, ריצפה, ריהוט.

הגוון הדומיננטי והכהה יותר – מהווה כ 30% ישמש לצבע של מספר פריטים כמו וילון, צבע של קיר אחד, שטיח או כיסא.

הגוון השלישי יהיה הכהה ביותר – בגוון הזה יהיו 10% מפריטי המשרד. כנראה יהיו אלה פריטים עיצוביים ובינהם גם תמונה או תמונות שעל הקיר.

המלצה בלבד: השתמשו בצבע שאתם אוהבים לגוון הדומיננטי, מה שיהווה כ 30% מהצבע בחדר העבודה, כך שהוא ישתלב בחדר אבל מצד שני לא יעמיס עליו.

כדי להקל על בחירת הצבעים תשתמשו בגלגל הצבעים. במרכזו יש את צבעי הבסיס שהשילוב של שני צבעי הבסיס יוצר את הצבעים הבאים: ירוק, סגול וכתום. לצבעים אלה יש גוונים הנעים מכהה ועד לגוון בהיר. חצי מצבעי הגלגל חמים (אדומים, צהובים וחלק מהירוקים) והחצי השני הם צבעים קרים (סגולים, כחולים וחלק מהירוקים).

צבעים הנמצאים זה מול זה אלה הם צבעים משלימים , כמו אדום וירוק. שימוש בצבעים משלימים מבליט את שני הצבעים מה שיוצר בעין שלנו הרמוניה .

גלגל הצבעים עם צבעי בסיס במרכז

חומרים מהם עשויה התמונה שעל הקיר

כיום , בעזרת הטכנולוגיה החדישה, ניתן למצוא חומרים שונים עליהם מדפיסים או מציירים תמונות. לדוגמא :

  • פוסטר ממוסגר – בין הזולים לתליה, מה שמאפשר לשנות ולהחליפו לעיתים קרובות.
  • קנבס – בגדלים שונים , מודרני המשרה אווירה גם ביתית וגם משרדית.
  • פרספקס – חומר פלסטי , בעל עמידות גבוהה וקשיח. נראה כמו זכוכית שהדפיסו עליה. מראה אילגנטי ועכשווי.
  • דיבונד – חומר תלת שכבתי הבנוי משתי שכבות אלומיניום וביניהן PVC דחוס.  מה שנותן לחומר חוזק ועמידות. החומר מעניק לתמונה מראה מתכתי, אלגנטי וזוהר.
  • פיתוח תמונות בגדלים שונים אותם ניתן לשים בתוך מסגרת.

מסגרות שונות (בצבע, עובי או חומר) נותנות מראה שונה לכל תמונה וכך גם בהתאם לחדר .

רעיונות לנושא התמונה למשרד או חדר עבודה – תמונות השראה למשרד

תמונה בעלת השפעה הנותנת השראה , דחיפה למאמצים שלנו בעבודה ולהצלחת העסק או הצלחה אישית.

תמונת נוף של מקום בו שהינו והרגשנו בו מעולה או תמונה שרואים בה ים , תמונה שמצננת בתקופת הקיץ או תמונה עם נוף מדברי אשר תחמם בחורף.

תמונות אישיות ,משפחתיות, מאירועים משחים או מחוננים בקריירה.

תמונה ובה מודפס באופן מעוצב משפט או פתגם הדוחף אותנו קדימה בעשייה.

תמונות למשרד שיביאו פרנסה והצלחה לעסק , באילו תמונות מדובר תוכלו לקרוא במדריך לעיצוב משרד על פי תורת הפנג שואי.

בסופו של דבר כל תמונה שתשימו בחדר העבודה תוכלו לאהוב או להחליפה באחרת.

עוד מאמרים שיכולים לעניין אותך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים נוספים

כיסא למשרד הביתי

כסא למשרד או לבית – על מה יש לשים לב

מה חשוב שיהיה בכיסא שיוצב במשרד שלנו ? כסא טוב מעניק תמיכה נאותה גם במותן וגם באגן, וכתוצאה מכך עמוד השדרה מיושר כמו שצריך מה שגורם לשרירי הגב להיות פחות לחוצים ,לחוש פחות כאב ולהתרכז בעבודה במקום באי נוחות.

קרא עוד »

בעל עסק - בתחילת דרכך? רוצה להצליח בעסק?
העסק חייב לצמוח!

צמיחה = יותר הכנסה
יותר הכנסה  – סיכוי לגידול ברווחים

 

רוצה להבין איך נוכחות באינטרנט יוצרת צמיחה בעסק?