איך מארגנים ומסדרים את המשרד הביתי במהירות וביעילות

בוקר אחד התישבתי לי מאחורי שולחן העבודה שלי , מולי עמד מחשב נייד ומה שהיה מסביבו ,היה בלגן.. דברים שלא קשורים לעבודה, צעצועים של ילדים והציורים שלהם , חשבונות של הבית, בצד השולחן עמדה טלוויזיה. חשבונות ומסמכים ועוד ניירת שכן קשורים לעבודה היו זרוקים למטה בתוך מספר קלסרים, לא בטוחה שהיה בהם סדר והגיון כלשהו של חלוקה לפי נושאים. נמאס לי מהבלגן הזה! החלטתי לסדר את מקום העבודה שלי באופן כזה שלא אצטרך כל שבוע לארגן ולסדר את המשרד הביתי שוב ושוב והכי חשוב שיהיה נעים להכנס לחדר עבודה ולעבוד בו, ללא הסחות דעת.

אז איך מסדרים את המשרד , חדר עבודה ? תפנו את שולחן העבודה מכל דבר מיותר: ספרים ,ניירת, קלסרים , כלי כתיבה, את כל זה נפזר במקומות המיועדים להם ואם אין אז נמצא. אל תפחדו לזרוק ולהפטר ממסמכים וציוד ישן. תנצלו את כל המרחב של המשרד, קירות, ארונות ושידות. יש מגוון אבזרים שבעזרתם תוכלו לסדר את הציוד המשרדי כך שיהיה לכם נוח לחפש ולשלוף אותו וגם יתרום לעיצוב המשרד הביתי. את הכל אפרט מטה.

שלב ראשון ואחרון בארגון וסידר המשרד הביתי

העיקר להתחיל ,כמו שאומרים עם החשק בא התיאבון. כשנסדר מקום אחד בחדר העבודה, לא נעצור עד שנסדר את כל החדר. נתחיל ממה שנמצא על השולחן. תפנו את הכל מהשולחן , חוץ מהמחשב והמדפסת כמובן, לתוך קופסה גדולה, אם במהלך העבודה תצטרכו משהו מתוך הקופסה, תוציאו את זה משם ותשימו במקום הגיוני ונוח לשימוש על השולחן. לאחר כשבוע עבודה, אם ישאר משהו בתוך הקופסה, תפזרו את זה, לא על השולחן ,אלא במקום אחר . יתכן ויהיו דברים שתגלו שמזמן היו צריכים להיזרק, עשו זאת בגאווה!

הגיע זמן המגירות, תעברו מגרה מגרה ותוציאו את הכל משם, תנו ניגוב עם מגבונים ותעברו על הציוד וחפצים שהוצאתם מהמגרות. אם אין לכם, הייתי קונה מספר סלסלות בגדלים שונים או משתמשת בקופסאות קטנות שאולי תקבלו בקניית חפצים מסוימים. זה מאוד עוזר לשמור על הסדר במגרות , במיוחד באלה שאנחנו מחזיקים ציוד משרדי כמו כלי כתיבה ,סרגלים וכו'.

סלסלות בגדלים שונים לשמירה על סדר

אפשר להשאיר מגרה אחת להחבאת הבלאגן, זאת אומרת כשאין לכם זמן או חשק לסדר , פשוט תעבירו את הכל למגרה הזאת. אבל תעשו לעצמכם נוהל שפעם בשבוע אתם עושים סדר במגרה הזאת. אחרת ,היא תתמלא מתישהו ותצטרכו ללהקדיש לארגון הבלאגן יותר זמן.

נעבור למסמכים! כן , כנראה זה השלב הכי קשה ומפחיד. מי שלא מסדר על בסיס קבוע , נצברים אצלו ערמות של מסמכים ומכתבים שבאופן אוטומטי אנחנו שמים אותם בצד ואומרים לעצמו "אני אעבור על זה בזמני החופשי" או "אני כבר אעבור על זה" אבל אתם דוחים את זה עוד ועוד .

קודם כל ,אם יש לכם באמת ערמות של מסמכים , תעשו לעצמכם "הקלה במשימה" ותחלקו את הערמה לשתיים או שלוש ערמות קטנות יותר. תתחילו עם הערמה הכי פחות מפחידה, תתישבו ואל תקומו עד שהיא נעלמת. תקנו עוד מספר קלסרים ,כך ,אם כבר סידרתם לפני זה לתוך הקלסרים, יכול להיות שלא יהיה מקום בקלסר. אם לא יהיה קלסר רזרבי , לא תצליחו לסדר את הניירת. הכי חשוב, תזרקו את המכתבים והמסמכים הישנים. לא בטוחים , אולי כן תצטרכו איזשהו מסמך? תסרקו או תצלמו בנייד ואז תזרקו, תתפלאו כמה זבל אנחנו שומרים במשרדנו. בנוסף תשתדלו להדפיס פחות כי ניתן לשמור הכל בענן או על דיסק קשיח. גם יותר מסודר וגם לא תופס מקום פיזי ןכמבון חסכוני וירוק.

תיעזרו בצבעים שונים של קלסרים לנושאים שונים כמו: רו"ח, בריאות, לקוחות,ספקים ,מסמכים שלא קשורים לעסק אלא לבית. כמובן תדביקו על הקלסרים את שמות הנושאים ואל תחסכו במדבקות, אפשר לקנות מדבקות מעוצבות . זה ממש מעצבן כשחלק מהמדבקה יורד או מתגלגל.

נעבור לדסקטופ של המחשב, האם גם שם חוגג הבלאגן? בקושי רואים את תמונת הרקע ? היא מלאה בקבצים שאתם לא זוכרים מתי שמרתם אותם שם ולמה? אולי במקום העיניים של הילדים שלכם רואים את האייקונים של הקבצים? אלה סימנים לכך שגם בדסקטופ שלכם הגיע הזמן לעשות סדר. תעברו על כל הקבצים ,תבדקו אם אתם צריכים אותם בכלל, אם כן תפתחו מספר תיקיות לפי נושאים מרכזיים ותשמרו את הקבצים עם שמות שיעזרו לכם אחר כך לעשות חיפוש על פיהם. ניתן לשמור את הקבצים בענן, כגיבוי וכחסכון במקום.

אם יש ציוד נוסף כמו :מדפסת, מצלמה .האם הם על השולחן?. האם השימוש הוא יום יומי? אם בעסק שלכם אין שימוש תמידי במכשירים אלה, הם לא חייבת להיות על השולחן . יש היום מדפסות אלחוטיות , שניתן להחזיק אותם בכל מקום במשרד.אפשר להעמיד את הציוד הזה על מדפים או שידות מיוחדות עם מגרות ובכך לפנות מקום על השולחן ולהסתיר מהעין . כך המשרד יראה פחות עמוס .

לאירגון וסידור כללי של המשרד,תשתמשו במכולות, מגירות, סלים ופחים כדי לשים את כל הציוד המשרדי שלכם. תשתמשו במדבקות ותכתבו עליהם מה נמצא שם, כך לא רק אתם תוכלו לדעת איפה כל דבר נמצא.

האם יש לכם ספרים? יכול להיות שהם פזורים במקומות שונים בכל הבית ולא רק במשרד הביתי. תרכזו את כל הספרים שיש לכם במקום אחד, גם אלה שלא קשורים לעסק. תנצלו את הקירות של המשרד הביתי ותרכשו מדפים. זה יקל על חיפוש הספר ותחסכו מקום בשאר הבית. תוכלו לארגן את הספרים לפי צבעים,גדלים או נושאים.

אם עברנו לקירות המשרד הביתי, מה עוד יש לכם על הקירות? לוח מודעות – תסכלו עליו עכשיו, האם יש בו דברים אקטואליים או ישנים? האם אתם משתמשים בו בכלל? אם לא, כדי לא להוריד אותו ואז ישארו חורים בקיר שצריך לטפל בהם , פשוט תשימו תמונות גדולות של יקירכם או אולי משפט שמחזק אותכם ונותן כוחות להתמודד עם הקשיים שקיימים בכל עסק.

אנחנו נמצאים בתקופה בה מכשירי חשמל רק מתווספים על שולחן העבודה ואיתם הכבלים. אז איך נקטין את ההסתבכות בכל הכבלים והבלאגן שאנחנו מנסים להסתיר מאחורי השולחן? יש המון מוצרים להסתרת הקבלים ולסידורם אבל הכי פשוט להשתמש באטבים לנייר. מגיעים במגוון גדלים. מצמידים את האטב לשולחן ומשחילים דרך הלולאה את הכבל.

לדוגמא ככה

פח אשפה, אני מניחה שתזרקו בו רק דברי נייר ופלסטיק, לא דברי מאכל. אז עדיף שיעמוד אצלכם פח בינוני ,כך לא תצטרכו כל יום לפנות את הזבל , כיוון שלא תעשו את זה כל יום, תאמינו לי, מנסיון. פח בינוני שיספיק לפינוי פעם בשבוע יחד עם נקיון של כל הבית.

תשקלו לרכוש ריהוט נוסף שיעזור לכם לארגן את המשרד הביתי , תכנסו לחנויות ריהוט משרדי, בטוח תמצאו משהו לאחסון עם עיצוב מגניב שיתן למשרד שלכם טאצ' מדליק. תדברו עם קולגות או מי שמבין ואוהב סדר וארגון, בטוח תקבלו מהם טיפים שיעזורו לכם.

תעשו לעצמכם נוהל, ביום חמישי, 20 דקות לפני סיום יום עבודה במשרד שבבית, תעשו בו סדר , תבדקו מה אפשר לזרוק , תסדרו את הדברים, תחביאו את מה שלא אמור להיות על השולחן וצאו לסופש רגוע , כשתחזרו לעבוד, יחכה לכם מקום מסודר שכיף בו להתחיל את תחילת שבוע העבודה.

לפני שעשיתי סדר, השולחן היה עוד יחסית מסודר..
אחרי שסידרתי וגם הזזתי את השולחן

איך נארגן ונסדר את חדר העבודה על פי פנג שואי Feng Shui

על פי תורת הפנג שואי לכל חדר בבית יש יעוד משלו, למשל בחדר שינה לשמור או להביא זוגיות ויעודו של חדר העבודה הוא: להביא ליצירתיות, ריכוז וכמובן רווחים.

לכל חפץ יש אנרגליה משלו, לכן חייבים לעשות סדר ונקיון קודם כל. חייבת להיות זרימת אנרגיה טובה בחדר, לכן יש להיפטר מחפצים שבורים שלא עובדים, פריטים פגי תוקף כמו לוחות שנה ישנים,דברים שמזכירים כשלונות וכו'. עומס ויזואלי יכול לפגוע בזרימת אנרגיות, לדוגמא נשתמש בקלסרים אחידים לשמירת המסמכים ,נסתיר בעזרת דלתות או מגרות , חפצים שלא משתמשים בהם באופן קבוע.

על פי פנג שואי למיקום של חפץ יש חשיבות בתרומתו לזרימת האנרגיה והשגת היעוד של החדר. עמדת העבודה: אסור שנעבוד עם הגב לדלת, אנחנו צריכים לראות בזמן העבודה את כל החדר ואת מי שיכנס אליו. אם בכל זאת לא ניתן להעמיד את השולחן בצורה הנכונה, נוכל לעשות "תיקון" בעזרת העמדת מראה על הולחן או קיר, כך שדרכה נראה את מה שמתרחש מאחורינו.

טיפים לשפע והצלחה של העסק על פי פנג שואי

תרשמו בבירור את שם העסק שלכם על תיבת הדואר ועל דלת המשרד, כך שההצלחה תוכל למצוא אותכם. את השפע נגדיל בעזרת הצבת מכשירים שיכולים להביא ליותר לקוחות ועבודה : טלפון, פקס. איפה נציב אותם? בחלק הדרומי של החדר מתחת לתעודות וקרדטים שקיבלנו. צבע אדום באזור זה גם יתרום לשפע, ניתן לצבוע את הקיר הדרומי באדום או להציב שם אלמנטים בצבע אדום, גם מסגרת של תעודות יכולה לתרום לזה. האזור הצפון מערבי של החדר גם יכול לתרום לשפע והכנסה גבוהה, תמקמו בו דברי מתכת, כמו כספת או אוסף מטבעות, אלמנט נוסף שיעזור הוא מים, ניתן לשים מזרקה או אקווריום. להגברת היצירתיות, תמקמו באזור הזה מחשב.

תאורה נכונה וזרימת אוויר גם יעזרו לזרימת האנרגיה, לכן עבודה במרתפים לא מומלצת.

לעבודה במשרד המעוצב לפי תורת הפנג שוואי תעברו להמדריך לעיצוב חדר עבודה לפי הפנג שואי -Feng Shui

צריך למצוא איזון בין האלמנטים ומיקומם, אם נשים הרבה אלמנטים שגורמים לשפע, זה לא אומר שנקבל את השפע בעוצמה רבה יותר. המשרד צריך להיות ממאורגן, מסודר ומזמין, תשתמשו בעציצים, פרחים, חפצים נאים שימשיכו את האנרגיות הטובות לחדר העבודה.

ארגון וסידר המשרד הביתי לא חייב להיות "סיפור", הקפדה על ביצוע ושמירה על סדר תעזור ללא ספק לעבוד בצורה אפקטיבית מכל משרד, ביתי או חיצוני.

עוד מאמרים שיכולים לעניין אותך

כתיבת תגובה