שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

בודד לי כעצמאי לעבוד מהבית

ויקטוריה צ'רנוגלז - כותבת תוכן, בעלת חברת TASTO- אתר אינטרנט ככלי לצמיחה עסקית

אז סוף סוף החלום שלכם התגשם, אתם עצמאיים או שכירים שהתחלתם לעבוד בבית! בהתחלה מתרגלים לעובדה שלא צריכים להתארגן ולצאת בבקרים לנסיעה ארוכה או קצרה ולא עומדים בפקקים. עם הזמן מתחילים להרגיש שמשהו חסר. תוהים מה זה יכול להיות ומבינים ששקט לכם יותר מדי, בזמן שאתם עובדים , בזמן שאתם קמים להפסקהה קצרה, בזמן שאתם אוכלים צהריים. אתם לבד בבית ואתם בודדים.

עצמאי,פרילנסר או שכיר? קיימת הרגשת בדידות בעבודה מהבית

אתם עצמאים,פרילנסרים או שכירים אשר מרגישים בדידות בזמן העבודה, מה עושים עם זה? אל דאגה , יש מספר אפשרויות. תתצטרכו לנסות את כולם ולהחליט מה מתאים ומה לא.

  • לדבר בטלפון במקום להתכתב
  • בזמן ההפסקות לצאת מחוץ לבית
  • לעבוד מספריה
  • לעבוד מחוץ לבית
  • לעבוד בתוך חלל עבודה משותף
  • להשתתף בסדנאות , כנסים והרצאות מקצועיות
  • ביקור אצל יועץ או פסיכולוג
  • לקבוע פגישות מסטר מיינד
  • אמון פיזי קבוע
  • תדאגו להרבה אור שמש בבית

דברו יותר בטלפון או דרך הסקייפ

תנסו יותר לתקשר בקול ולא בהקלדת מילים. נכון לפעמים יותר קל ומהר לרשום משהו ולשלוח את זה לאדם שאיתו אתם צריכים לתקשר. אבל כדי ליצור קשרים טובים וחזקים ,אין כמו לעשות שיחות טלפוניות או שיחות דרך הסקייפ. כך גם תרגישו פחות בדידות במשרד הביתי.

לצאת מחוץ לבית בזמן ההפסקות כדי לא להרגיש בדידות

תתחילו בקטן, לאחר עבודה של כשעתיים תעשו הפסקה ארוכה יחסית ,בה תוכלו לרדת או לצאת מחוץ לבניין ולעשות סיבוב, בטבע או סתם ברחוב. כמובן שהכל תלוי במזג האוייר ,אבל אל תמנעו מטיולים קצרים בחוץ בטענה שאין לכם זמן או שזה בזבוז זמנכם היקר. כשתסתובבו בחוץ,תהיו עם עצמכם: המחשבות, ההתלבטויות והחלמות שלכם. תתפלאו מכמות האנרגיות הטובות ומכוחות מחודשים שתחזרו איתם לעבוד.

תנסו לעבוד מספריה

תבדקו מה היא הספריה הקרובה למקום מגוריכם , שהוא גם מקום עבודתכם. יש ספריות עירוניות ויש ספריות של מכללות או אוניברסיטאות. מה שאנחנו מחפשים זה רק שולחן וכיסא, כל השאר נוכל להביא איתנו. תבקרו במספר סיפריות, עדיף בשעות שונות. כך תדעו באיזה שעות יש יותר רעש ועומס. לחלקנו הרעש דווקא יכול לתרום לריכוז בעבודה, לחלקינו זה מאוד יפריע. אין כמו לראות אנשים אחרים יושבים ולומדים . להיכנס לאווירה של עבודה קשה תתרום רבות למוטיבציה והאנשים מסביב להפחתה בהרגשת הבדידות בעבודה מהבית.

לעבוד מחוץ לבית

מה זה אומר מחוץ לבית? הכוונה פשוטה: לצאתמחוץ לבית עם הלפטופ ,שתיה וכמה נישנושים שיתרמו לאווירה הכיפית. תמצאו ספסל או ספסל עם שולחן ותתמקמו שם. תקשיבו לצלילים שמסביבכם, תביטו בנוף ובשמיים, תסתקלו על האשנים שעוברים ותתחילו לעבוד. תעשו הפסקות מדי פעם ,תנשנשו ,תרעננו את מחשבותכם תביטו מסביב ותחזרו שוב לעבוד.

מה דעתכם על עבודה בתוך מתחם עבודה משותף?

אזורי עבודה משותפים תפסו תאוצה כבר מלפני מספר שנים. כל הזמן נפתחים מקומות חדשים. התחרות באה לטובתינו במחיר ובהטבות שמסביב. כמו ריהוט, מטבחים ומה שבתוכם: שתיה קלה וחמה, חטיפים וממתקים. שירותים נוספים כמו מזכירות, חדרי ישיבות, מדפסות ומכונות צילום. בחלקם גם תוכלו להשתתף בהרצאות מקצועיות בנושאים מגוונים המתקיימות בתדירות של כפעם בשבועיים.כל זה נחמד, אבל יש יתרון אחד בולט בחללי עבודה משותפים. מי שנמצא שם אלה אנשים שיש הרבה משותף בינהם לבינכם , לרוב הם עצמאיים , אלה שלא חייבים לקום בבקרים ולהגיע למשרד של המעסיק. תוכלו למצוא בינהם עצמאיים שעובדים בתחום שלכם, לבנות קשרים עסקיים וחברתיים. מחירים של מקום עבודה ב"אופן ספייס" יכולים לנועה בין כ500 ש"ח לחודש עד כ 2000 ש"ח לחודש. המחירים תלויים במרכזיות של המקום ובבונוסים ושירותים נוספים שניתנים.

להשתתף בסדנאות, הרצאות וכנסים מקצועיים

הזדמנות טובה לשבור את השגרה, להכיר פרצופים חדשים בתחום העבודה שלכם וגם אולי בתחומים שלא קשורים למקצוע שלכם אלא דווקא לתחביב. ניתן למצוא סדנאות או הרצאות שמתקיימות בשעות הבוקר, צהריים וערב. לרוב ההרצאות המושקעות יותר שמתקיימות בבתי מלון עם ארוחות ושתייה מפנקת מועברים באזורי מרכז הארץ. העלויות יכולים לנוע בין 100ש"ח ל 600 ש"ח לכרטיס כניסה ולפעמים גם יותר אם מדובר בסלב שמגיע מחול. ניתן למצוא כנסים שמועברים ללא תשלום אבל תקבלו שם פחות טיפים מעשיים ויותר שיווק של תוכנות, חברות או שיווק עצמי של מעביר הכנס.

פגישה עם יועץ או פסיכולוג

אל תהיו בראש של "המצב שלי לא כזה גרוע" או "אני יודע טוב מאוד מה אני צריך ומה טוב בשבילי" . תקבעו פגישה אחת, רק כדי להבין שזה לא מתאים או שזה כן מתאים בשבילכם. הזדמנות טובה ללמוד משהו על עצמכם , לשבור שיגרה ולצאת מהבית לפגישה.

פגישות סיעור מוחות (מאסטר מיינד)

עוד סיבה לצאת מחוץ לבית ולהיות בחברת אנשים שבאים מתחום מקצועי דומה או קרוב לשלכם. תתחברו לקבוצה קטנה של 2-3 אשנים שבאים מאותו תחום מקצועי או מתחום שהייתם רוצים לשפר או שהוא חסר בעסק שלכם . אם לא תמצאו קבוצה כזאת, פשוט תארגנו בעצמכם. תקבעו פגישות שבועיות בבית קפה בהם תדברו על רעיונות לקידום העסק, על בעיות שכל אחד נתקל ופתורונות שתציעו, על הרגשת הבדידות או כל הרגשה אחרת שחווים כשעובדים מהבית. תקבעו תוכניות לקידום העסק ובכל פגישה תבדקו אחד את השני האם עמדתם בתוכנית השבועית ומה הצעדים לשבוע הבא. אין כמו קבוצת מאסטר מייד קטנה לקידום העסק ותחושת הביחד שתתרום למצב רוח טוב.

אמון כושר קבוע

תקפידו להתאמן באופן קבוע, אם זה בקבוצות בקאנטרי הקרוב כמו שיעורי פילאסטיס ,יוגה או זומבה. בכל עיר קיימת קבוצת קרוספיט שתשמח לצרף אותכם לחבריהם. אולי תמצאו גם חבר'ה שמשחקים כדורסל או כדורגל ומקפידים לעשות זאת באופן סדיר. יתכן ואתם מתחברים פחות לאימונים קבוצתיים ,תוכלו לקחת מאמן אישי בחדר כושר או להתאמן בצורה עצמאית מחוץ לבית. מחקרים הוכיחו את תרומת הפעילות הספורטיבית על מצב הרוח, פעילות מוחית ופרודוקטיביות בעבודה.

אור שמש

אור טביעי שמגיע מבחוץ תורם למצב רוחנו המרומם. תדאגו שמקום בו אתם עובדים ומבלים הרבה שעות ביום יהיה מואר מספיק ביום וגם בערב על ידי תאורה מתאימה. מקום העבודה חייב לתת לנו הרגשה טובה, לכן חשוב להקפיד:

  • על עצוב שאתם מתחברים אליו
  • על נוחות של הריהוט
  • גוון צבעים שאתם אוהבים

איך לא לעבוד 24/7?

רבים מאתנו שעובדים מהבית לא שמים גבול ברור של שעות בהם אנחנו עובדים ושעות בהם אנחנו בבית לצורך בילוי עם המשפחה או טיפול במשק הבית. זה יכול לנבוע גם מלחץ של עבודה ורצון לסיים פרוייקטים ולעמוד בלוח זמנים שנקבע. זה גורם לתחושה של עבודה בלתי פוסקת מה שיכול להעצים את הרגשת הבדידות.

כדי לא לעבוד 24/7 , אתם צריכים לברר באיזה שעות ביממה אתם הכי פרודוקטיביים. תקבעו, על פי השעות האלה, את שעות העבודה שלכם ואל תתקרבו לשולחן העבודה לאחר מכן . תנהלו את הזמן שלכם לטווח ארוך וקצר, תרשמו את המטרות ,היעדים והמשימות לשנה הקרובה לחודש הקרוב ולשבוע הקרוב. כל יום , 5 דקות לפני סיום העבודה, תרשמו מה הם המשימות למחר. תסדרו את מקום העבודה שלכם .כך יום למחרת תתיישבו לעבוד בלי לבזבז את זמנכם. תדאגו שמקום בו אתם יושבים ועובדים יהיה מואר מספיק.

כל זה יתרום לאפקטיבית שלכם ובכך תספיקו את המשימות שקבעתם לאותו היום . הרגשת הבדידות כבר לא תעיק עליכם ותתחילו להנות מלעבוד בבית ולא במשרדי החברה.

פודקאסטים

לאחרונה התפתחה מגמה של הקלטת שיחות, דו שיח או מונולוג, של מומחים בנושאים רבים ומגוונים. כחלק משעות עבודה וגם בשעות מנוחה, ניתן להקשיב לנושאים המעניינים אותכם. פודקאסטים בתחום העיסוק או בתחום התחביב תמיד מרענן ומגוון את שיגרת היום. תקראו על פודקאסטים מומלצים כאן.

עוד מאמרים שיכולים לעניין אותך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים נוספים

לקוח בעייתי

איך להתמודד עם לקוח בעייתי

לא פעם אנחנו פוגשים לקוחות שהיינו מעדיפים לא להמשיך לעבוד איתם. אבל אז נאבד חלק משמעותי מהכנסות שלנו. במאמר זה נתיחס ללקוח בעייתי כפתרון לשיפור העסק והשירותים שאנחנו מספקים.

קרא עוד »

בעל עסק - בתחילת דרכך? רוצה להצליח בעסק?
העסק חייב לצמוח!

צמיחה = יותר הכנסה
יותר הכנסה  – סיכוי לגידול ברווחים

 

רוצה להבין איך נוכחות באינטרנט יוצרת צמיחה בעסק?