שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

הוצאה מוכרת למס הכנסה – כך תרוויחו יותר

ויקטוריה צ'רנוגלז - כותבת תוכן, בעלת חברת TASTO- אתר אינטרנט ככלי לצמיחה עסקית

אם יצאת לעצמאות מלאה או חלקית, הפכת לפרילנסר במשרה מלאה או חלקית, חשוב להכיר את כללי המשחק. איך נוכל להרווח יותר? שמעת על הוצאה מוכרת למס הכנסה?

אם התלבטת האם לקנות מוצר או כל חפץ לשימוש בתוך העסק , שניתן להשתמש בו גם לשימוש הפרטי. אם שקלת מלא פעמים לצאת למספר ימי עיון מסקרנים ומלאים במשתתפים מעניינים שלא יזיק להתחבר אליהם. אבל שאלת את עצמך "מאיפה יהיה לי כסף להוציא על כל הדבר הזה??" אם בעבודה מהבית, התלבטת איפה ניתן לשים את מכונת הקפה שרכשת לצורך כיבוד הלקוחות וגם להנות מלגימת קפה טעים במהלך יום עבודה במשרד הביתי וגם לאחר סיום יום העבודה. רצית לקבל תשובות על כל השאלות האלה וגם על טיפים נוספים להשקעה בעסק ופיתוחו בעזרת ההוצאה המוכרת למס? אני אמליץ להמשיך לקרוא..

הרווח של העסק מחושב כך:

סך ההכנסות פחות סך ההוצאות = רווח

ככל שהרווח גדול , המס שנשלם גבוה יותר

לכן ככל שנגדיל את הוצאות העסק לטובת העסק, נשלם פחות מס

להגדיל את גובה ההוצאה המוכרת זה לטובתנו

בין אם פתחת עוסק מורשה או פטור, חשוב להכיר את הזכויות שלך. ללא ידיעה ברורה ורחבה של מה זה הוצאה מוכרת, גובה המס שנשלם כבעלי עסקים יהיה גבוהה יותר, מה שישפיע באופן ישיר על הרווחים.

מה היא הוצאה מוכרת למס הכנסה

על פי סעיף 17 לפקודת מס ההכנסה הוצאה מוכרת למס היא:
"לשם בירור הכנסתו החייבת של אדם ינוכו, זולת אם הניכוי הוגבל או לא הותר על פי סעיף 31 – יציאות והוצאות שיצאו כולן בייצור הכנסתו בשנת המס ולשם כך בלבד".

בשפה מובנת לכל אחד ואחת, כל הוצאה התורמת או נגרמת מהפעילות העסקית של העסק תחשב להוצאה מוכרת (דוגמאות בהמשך). ישנן הוצאות המוכרות במלואן וכאלה שרק חלק מההוצאה נחשבת להוצאה מוכרת.

האם הוצאה של עסק תחשב כהוצאה מוכרת תלויה בתחום בו העסק פועל. הגיעה זמן לדוגמאות כדי שנבין בדיוק את ההבדלים:

הוצאות מוכרות במס במלואן

כל הוצאה המשמשת לניהול השוטף וייצור הכנסה של העסק, ולא נחשבת כהוצאה על רכוש קבוע שאת זה נסביר עוד שניה.

משכורות של העובדים, הוצאות על רכישת סחורה או רכישת חומרי גלם למוצרים שנמכרו בעסק ,הוצאות משרד למיניהם : דפי צילום ודיו למדפסת, טלפון קווי, קלסרים ועטים. יעוץ עסקי וכו'.

יתכן ואותה הוצאה תיחשב כהוצאה מוכרת למס בעסק אחד ושני לא. הכל תלוי בחום עיסוקו. לדוגמא, הוצאה על מוצרי מזן בחברת קיטרינג תיחשב כהוצאה מוכרת, מצד שני עסק העוסק בשיווק דיגיטלי לא יוכל לדווח על רכישת מוצרי מזון כהוצאה לצרכי מס, אלה אם זאת היתה הוצאה חד פעמית לדוגמא לצורך פירסומת מסוימת. חובת ההוכחה היא כמובן על העסק.

הוצאות פחת

הוצאות על ציוד קבוע כמו ריהוט למשרד (כיסא, שולחן, מדפים) , מוצרי חשמל (מחשב, מדפסת, מכונת קפה). רשות המיסים תוכל להכיר בהוצאות אלה כהוצאה מוכרת, אבל תפרוס את ההוצאות למספר שנים, בהתחשב בפחת שזה בלאי של הציוד או המכשיר. כתוצאה מהבלאי, יורד שווי הרכוש, לכן עם השנים ההוצאה שתוכר למס תילך ותיקטן.

הוצאה מוכרת חלקית

הוצאה שלא כל ה 100% נחשבת כהוצאה מוכרת, אלא אחוז נמוך יותר. את גובה האחוז צריך לבדוק מול הרואה חשבון. על איזה שירות או מוצר הוצאה תחשב כהוצאה חלקית? כזאת שלא ברור ב100% אם ההוצאה תורמת במלואה להכנסות העסק. דוגמאות להוצאה כזאת : ביגוד מקצועי (אם ניתן ללבוש גם מחוץ לזמן העבודה, כמו חולצה או חליפה, בניגוד לגלימה לעורך דין). דלק, הוצאות רכב – ביטוח טיפולי רכב.

הוצאה מוכרת ייחודית

הוצאות לא שיגרתיות שיש צורך להוכיח כי ההוצאה תרמה להכנסות העסק. לדוגמא: ארוחות במסעדות לעסק העוסק בביקורות והמלצות של מסעדות. יש צורך להראות את החשבונית של הארוחה במסעדה, וכתבה על המסעדה הזאת. הכתבה צריכה להיות חלק מהעבודה העסקית ולא משהו חד פעמי. יש להוכיח שהכתבה תרמה להכנסות או הניבה הכנסות בפועל. דוגמא נוספת היא טיסה לחו"ל, לצורך השתלמות או כנס מקצועי. הוצאה על ספרות מקצועית גם נכנסת תחת הקטגוריה.

כנראה שההוצאה לא תוכר במלואה כהוצאה לצרכי מס, אבל זה מובן, כי בהוצאה הזאת גם תרמנו להנאה האישית והפרטית שלנו בתור בעלי העסק.

הוצאה מוכרת למס הכנסה לעסקים הפועלים מהבית

ההוצאות מתנהלות תחת אותה החלוקה, כפי שפירטתי למעלה. אם ההוצאה תרמה להכנסות, היא יכולה להיחשב באיזשהו אופן (מלא או חלקי) כהוצאה המוכרת למס.

היחודיות היא בהוצאות על הדירה בה מתקיים העסק. הוצאות על ארנונה, מים וחשמל יחשבו כהוצאות חלקיות , בין % 33 – 25% ( תלוי בשטח הדירה ושטח המשמש לצרכי העסק) יחשב כהוצאה מוכרת לצרכי מס. הוצאות על שתיה (קפה, תה, סוכר וחלב) גם אפשר להכניס להוצאות חלקיות של העסק. תיקונים המתבצעים בשטח של המשרד הביתי, ריהוט ומוצרי חשמל למשרד הביתי , כל זה אפשר להכניס להוצאות מוכרות.

חשבתם לפתוח עסק מהבית ויש לכם מקום קטן למשרד ביתי , כנסו לקרוא על איך להפוך חדר עבודה קטן למקום נוח ונעים לעבוד בו.

אם אתם תורמים באופן קבוע וגם אם לא, תרומה שעליה התקבלה קבלה והעמותה אליה תרמתם קיבלה אישור ממס הכנסה לפי סעיף 46, הוצאה זו תכנס להגדרה של הוצאה מוכרת למס.

הוצאות על רכב, אם מתקיימות פגישות מחוץ למשרד הביתי שלכם, דגש על פגישות עסקיות, הוצאות אלה יכנסו להגדרה של הוצאות לצורכי מס, כנראה יוכרו באופן חלקי.

פירסום ושיווק העסק, עמלות על העברות בנקאיות או המרות מטבע, כם נכנסות תחת ההגדרה של הוצאות המוכרות למס הכנסה.

מתנות לחג או/ו ימי הולדת או כל מתנה שהיתה לצורכי הכנסה ועבודה שותפת של העסק תוכר כהוצאה לצרכי מס. ישנה תקרה שנתית פר בן אדם המקבל מתנות. התקרה כנראה תשתנה במהלך השנים,לכן לא אציין אותה, רק אמליץ לפנות לרואה חשבון בנושא זה ובכל נושא אחר הקשור להכנסות והוצאות העסק.

מניסיון שלי וגם של עוד מספר בעלי עסקים קטנים, השכר שתתנו לרואה חשבון אם זה כייעוץ חד פעמי או כשירותים שהוא יספק שווה כל שקל ואף יותר. מכיוון שבסיכומו של דבר תדעו איזה הוצאות ומתי לבצע הוצאות שיורדו מסך ההכנסות, תדעו איך לשלם מס יותר נמוך וחשוב מאוד, תחסכו את זמן ההתעסקות עם הגורמים וגופים חיצוניים: מס הכנסה ביטוח לאומי וכו'. בזמן הזה תעבדו על להגדיל את ההכנסות לעסק.


אל תגזימו בהוצאות ושימרו על פרופורציה בין ההכנסות להוצאות של העסק. לא כל דבר שנרכש לשימוש הביתי יכול להיות בשימוש גם במשרד הביתי. בדוח לרו"ח תכניסו רק את ההוצאות שתרמו להכנסות של העסק. לא שווה להסתבך עם רשויות המס. מצד שני תנצלו את ההטבה במס שרשות המיסים נתנה לעסקים. הקטנת המס על ידי רכישת ציוד, מכשירי חשמל וגם ריהוט שישמש אותנו בעבודה בעסק בכל מקום. אם זה בעבודה מהמשרד הביתי או במשרד הנמצא בבניין המשרדים.

המאמר הזה נכתב במטרה שכל בעל עסק קטן יבין את המשמעות ואת היתרון של הוצאה מוכרת למס הכנסה, אין צורך לזכור את ההגדרות. מה שכן צריך זה לשמור את הקבלות והחשבונית שעליהם שילמת, לתעד הכל במקום אחד ולהביא את כל זה לרואה החשבון, הוא כבר ידע מה להכניס ומה לא לדוח ואיך להתחשבן עם מס הכנסה. הייתי ממליצה בכל פעם לשאול ולהתעניין מה יכול להיחשב כהוצאה מוכרת אצלכם בעסק, עם הזמן תדעו כבר בעצמכם את ההבדלים.

המאמר הזה לא בא במקום ייעוץ ואינו מהווה ייעוץ או המלצה לפעולה או העדר פעולה מכל סוג שהוא. הנכתב במאמר זה היא דעה אישית ואין להסמך עליה בצורה בלעדית. בתחומים העוסקים בפעילות העסקית אני אמליץ לקחת או להתייעץ עם אנשי מקצוע. בנושאים פיננסיים ישנם חוקים ותקנות שמשתנות באופן תדיר. בנוסף זה יחסוך הרבה זמן וכסף.

להבין את החוקים ולנצלם לטובתינו
להבין את החוקים ולנצל אותם לטובתינו

עוד מאמרים שיכולים לעניין אותך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים נוספים

כיסא למשרד הביתי

כסא למשרד או לבית – על מה יש לשים לב

מה חשוב שיהיה בכיסא שיוצב במשרד שלנו ? כסא טוב מעניק תמיכה נאותה גם במותן וגם באגן, וכתוצאה מכך עמוד השדרה מיושר כמו שצריך מה שגורם לשרירי הגב להיות פחות לחוצים ,לחוש פחות כאב ולהתרכז בעבודה במקום באי נוחות.

קרא עוד »

בעל עסק - בתחילת דרכך? רוצה להצליח בעסק?
העסק חייב לצמוח!

צמיחה = יותר הכנסה
יותר הכנסה  – סיכוי לגידול ברווחים

 

רוצה להבין איך נוכחות באינטרנט יוצרת צמיחה בעסק?