שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

איך להפוך חדר עבודה קטן למקום נוח ונעים לעבוד בו

ויקטוריה צ'רנוגלז - כותבת תוכן, בעלת חברת TASTO- אתר אינטרנט ככלי לצמיחה עסקית

לאלה ביננו שאין להם חדר המיועד למשרד ביתי, אבל בכל זאת מעוניינים במקום מאורגן, שקט ופרטי לעבוד בו – זה אפשרי! במאמר זה ניתן טיפים וטריקים עיצוביים אשר יעזרו לכם לארגן מקום עבודה, משרד עבודה קטן, אישי המתאים לאופי ולסוג העבודה שלכם, מה שישפר את היעילות וההספק שלכם.

כך תבנו את ה"ממלכה הקטנה והקסומה " שלכם:

מיקום – ניצול של החלל הריק מתחת לגרם מדרגות או בפינת החדר או מסדרון. כן, במקרים אלה אין הרבה מקום ובזה נתמקד הפעם.

תכנון – מיקום השקעים, התאורה והשולחן. מה יהיה צבע הקירות והאם לתלות מדפים ותמונות.

עיצוב המקום – על המקום להיות מעוצב בצורה שמתאימה לכם, לאופי ולסוג העבודה בה אתם עוסקים. עם אוספים או חפצים השייכים לכם. תזהרו לא להעמיס יותר מדי ומצד שני לא להגזים במינימליזם.

סדר – חשוב לשמור על סדר כיוון שאין מקום לבלאגן, אשר מקשה על השראה ויצרתיות. להמנע מקבלים על ידי שימוש במכשירים אלחוטיים או להסתירם.

תאורה – מנורה שניתן לכוון בה את האור.

כיסא – חשוב ביותר ,למנוע את כאבי הגב.

צבע – אולי תגוונו הפעם ? תחשבו על צבע שעוזר לריכוז שלכם וגם מגדיל את חלל העבודה.

ריהוט – מודולרי אשר יחסוך במקום אבל לא במקומות אחסון ויהיה נוח לשימוש.

אלה נקודות אשר חשובות להתייחס אליהן ברגע תכנון והקמה של חדר עבודה קטן. אז איך עושים את זה תכלס? תמשיכו לקרוא..

תחשבו על הדברים הבאים ותיישמו אותם

איפה תמקמו את המשרד שלכם – חדר עבודה קטן

מכיוון שמדובר בחדר עבודה קטן, המיקום האפשרי הוא בחצי חדר שקיים בדירה או במקומות יותר קטנים כמו חדר ארונות שהוסב למשרד ביתי. מקום פתוחים ללא אפשרות להסתגר בהם עם דלת: מתחת למדרגות או במסדרון הדירה, אם הוא רחב מספיק. כמובן פינה בסלון או בחדר שינה גם יכולה להתאים למקום בו תוכלו ליצור את עבודתכם.

תכנון נכון קודם לכל

לאחר שבחרתם את מיקום חדר העבודה ולפני רכישת ריהוט ומוצרים נלווים, חייבים לתכנן : איפה תמקמו את השולחן, איפה תהייה תאורה , האם יהיו מדפים או מקומות אחסון נוספים. בהתאם לתכנון זה תוכלו לדעת את גודל הריהוט שתרכשו, את כמות נקודות התאורה ואת מקום נקודות החשמל. כך כבר תחסכו את הבלאגן של הקבלים או רכישת רהוט לא מתאים אשר יראה מסיבי מדי למקום עבודה קטן.

עיצוב מסוגנן ולא מוגזם

מדובר באי שלכם הפרטי בכל חלל הדירה , לכן תתפרעו ותכניסו למקום הזה את האופי, את החלום ,את הפנטזיה שלכם. נתחיל מהעיצוב הכללי : האם אתם אוהבים סגנון מודרני המתאפיין בסוג של מנימליזם, עצוב פשוט ופונקציונאלי. האם תסתפקו בשולחן וכיסא ? אולי אתם אוהבים יותר את סגנון הרטרו – רהיטים גדולים וישנים (וינטאג'), תוכלו לחדש שולחן ישן שיתן את האופי השולט למקום העבודה. הסגנון האקלקטי – בעצם ערבוב סגנונות, תקחו את הרהיטים שנוחים או אהובים עליכם בלי להתחשב בסגנון אחיד או שמירה על גווני צבעים.

את הקירות תוכלו לקשט בתמונות הנותנות לכם השראה . בעזרת טפט או מדבקה על חלק מהקיר תגדילו ויזואלית את המקום. השתדלו לא להעמיס עם הריהוט, כך מקום קטן לא יתן תחושה של מקום הרבה יותר קטן ממה שהוא באמת. מצד שני אל תסתפקו רק בשולחן וכיסא כדי שתוכלו לשמור על סדר וחמימות במקום העבודה שלכם. מעוניינים לבדוק ריהוט אורגונומי איכותי וטוב? כנסו לכאן לבדוק מגוון שולחנות, כיסאות, עמדות עמידה וישיבה,עזרים ארגונומיים ועוד.

איך תשמרו על סדר

מכיוון שהמקום קטן, חשוב שלכל חפץ יהיה את המקום משלו. אם זה ניירת ,תיקיות או כלי כתיבה תתארגנו על כלים לאחסון. מדפים פתוחים לאלה מביננו שכן שומרים על סדר ומדפים סגורים לבלאגניסטים. בכל סוף יום תסדרו את המקום כך שבתחילת יום עבודה חדש השולחן והמקום יראה מסודר ומזמין. גם אם אין לכם זמן לסדר, תדחפו את הכל למגרות ,כדי שהשולחן יראה מסודר. תקבעו לכם נוהל של פעם בשבוע לפתוח את מגרת ה"בלאגן" ולסדר אותה, לא משנה מה קורה ובאיזה שעה מסיימים באותו יום עבודה.

ריהוט בהתאם לגודל המקום

בימינו אין הרבה ציוד הדרוש לעבודה תקינה ויעילה אפילו בהיותנו בתוך הבית . כל מה שנזדקק זה למחשב נייד , מסך, מקלדת ומדפסת. מקום לאיחסון של מספר לא גדול של קלסרים וכמובן כיסא .יש כאלה שיסתפקו רק במחשב נייד, לכן שולחן באורך של 100 ס"מ יספק את הדרישות למשטח עבודה. רצוי להשתמש במקום קטן בריהוט מודולרי, לדוגמה שידה על גלגלים אשר ניתן להזיזה בקלות מתחת לשולחן בזמן שלא עובדים . שולחן אשר ניתן להגביה או להנמיך בהתאם למצב בו נרצה לעבוד : עמידה או ישיבה. ניתן לרכוש שולחן מתקפל אשר מגדיל את שטח העבודה פי שתיים כשיש צורך. הכיסא יכול להיות כיסא משרדי קלסי או כיסא ללא ידיות או משענת , אשר נמצא בחדר אחר ומשתמשים בו כל דיירי הבית. מה שחשוב שיהיה נוח ומתאים לאדם שמבלה את רוב הזמן בחדר העבודה.

הצבעים שמסביבנו וההשפעה שלהם

הצבעים מסביבנו משפיעים עלינו, זה כבר לא סוד. תחשבו על הצבע האהוב עליכם , האם הייתם רוצים שזה יהיה הצבע השולט במקום שאתם עובדים? מה סוג העבודה שלכם? האם אתם צריכים להיות יצירתיים? או מרוכזים במשימות? האם יש רגעים של עצבים וכעס או שעות קשות בהם אתם עייפים ורדומים? כדי לעזור ולהעצים את היצירתיות שבכם או יכולת ריכוז, תבחרו בצבע שעוזר לזה. תמיד ניתן לגוון או לדלל את הצבע השולט על ידי הוספת פריט בצבע אחר, כמו עציץ או תמונה. על השפעת הצבעים תוכלו לגלות יותר בכתבה הבאה .

תאורה יכולה גם להשפיע על מצב הרוח שלנו ועל האווירה הכללית השוררת בחדר. כך שאותו צבע על הקיר עם תאורה שונה יכול להיראות בגוונים שונים. לכן חשוב לבחור בתאורה נכונה, כך שתוכלו לכוון את האור בהתאם לשעת היום. נורה מרכזית בתקרה ונורת שולחן, במראה המתאים לעיצוב הכללי של חדר העבודה.

משרד ביתי קטן או גדול ,נמצא בביתכם . מה שאומר שאין חוקים ואתם יכולים לעצב אותו ללא שום הגיון הנראה לעין למי שיקפוץ למשרדכם. מה שחשוב שתרצו לבלות שם את שעות העבודה שלכם בכל יום , גם כשאין לכם בעצם על מה לעבוד.

עוד מאמרים שיכולים לעניין אותך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים נוספים

בעל עסק - בתחילת דרכך? רוצה להצליח בעסק?
העסק חייב לצמוח!

צמיחה = יותר הכנסה
יותר הכנסה  – סיכוי לגידול ברווחים

 

רוצה להבין איך נוכחות באינטרנט יוצרת צמיחה בעסק?