שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

משרד מעץ לגינה – כל מה שצריך לדעת

ויקטוריה צ'רנוגלז - כותבת תוכן, בעלת חברת TASTO- אתר אינטרנט ככלי לצמיחה עסקית

אני עובדת מהבית כבר כמעט שנה ,יש בזה יתרונות וכמובן חסרונות. אחד החסרונות שאין את הרגשת ההתנתקות ,היציאה מהבית. שומעים את כל מה שמתרחש בבית ואי אפשר להתחבא לגמרי מבני המשפחה שנמצאים בבית, במיוחד ילדים וגם חיות הבית יכולות די להציק. סגירת הדלת ואפילו נעילתה לא תמיד עוזר. בדקתי אפשרויות של חללי עבודה משותפים, זה כרוך בנסיעה ותשלום חודשי לא מבוטל אם רוצים לשבת במשרד שכולו שלך. אז התחלתי לחלום על משרד משלי, שנמצא מחוץ לבית אבל אין צורך בנסיעה. מי שיכול להרשות לעצמו, בעיקר מבחינת המקום (חייבים גינה ) יכול לעבור תוך זמן קצר למשרד בגינה, העשוי מעץ, מה שלא יפגע במראה הגינה.

מה כדאי לנו לדעת לפני שנחליט לעבור לעבוד במשרד מעץ בגינה שלנו? לבדוק שלא נוצלו כל זכויות הבניה ,האם לאחר הוספת המבנה יש היטל השבחה ומה הגובה שלו. אם הכל תקין, צריכים לקבל היתר בניה. לאחר שיש לנו את כל האישורים, צריך להחליט האם נקנה מבנה מוכן מקטלוג או נפנה לנגר להזמנה מיוחדת על פי הדרישות המיוחדות שלנו. למה דווקא מבנה מעץ? עץ הוא חומר עמיד ומבודד המשתלב יפה בגינה. תחזוקה – צביע כל שנה עד פעם בעשור, תלוי בחיפוי שתבחרו. בהשוואה לשכירות משרד או תשלום עבור חלל עבודה משותף, לאורך זמן העלות של משרד בגינה זול יותר וחוסך זמני נסיעה ועמידה בפקקים. העלויות נעות בין ₪ 45,000 – 10,000₪ למבנה בלבד, בגודל מינימאלי שיתאים למשרד וגודל יחסית מרווח בו יהיה מקום ל 2 עובדים או שני חדרים. כמובן שניתן למצוא מבנים גדולים יותר בעלות גבוהה יותר. מעוניינים לדעת יותר פרטים? תמשיכו לקרוא.

בדיקת זכויות בניה

מה הם זכויות בניה? אלה אחוזי בניה המבטאים את גודל שטח הרצפה המותר לבניה ביחס לשטח הקרקע עליה מבקשים לבנות . יש הגבלה לאחוזי הבניה שניתן לבנות על כל מגרש. בנוסף יתכן ויש דרישה מסוימת לעיצוב חיצוני של תוספת הבניה . מי שקובע את זכויות הבניה היא הועדה המקומית שנמצאת בכל עיר. יש תוכניות בניה החלות על הקרקע ומחולקות לתיקי בניין לפי גוש וחלקה. ניתן לקבל את המידע לגבי המגרש שלכם במחלקת הנדסה של העיר שהמגרש נמצא . יש עיריות שאת המידע הזה ניתן כבר לקבל אונליין.

במידה ולאחר הבדיקה גיליתם שכל זכויות הבניה נוצלו, ניתן להגיש בקשה להקלה לוועדה המקומית. הקלה היא בעצם סטיה מהחוק ,המאפשרת בניה שלא בהתאם לכללים הרגילים.

האם קיים היטל השבחה

מה זה היטל השבחה? אם קיבלתם אישור לתוספת בניה, הרי על ידי כך שתבנו את התוספת הזאת, אם זה חדר נוסף, מחסן ,קומה נוספת או במקרה שלנו חדר עבודה בגינה, ערך הבית שלכם יעלה, הרי זאת היא השבחת הנכס. במידה ותמכרו את הנכס, תרוויחו יותר . מהרווח גם העירייה המקומית רוצה להנות, הרי היא נתנה אישור לתוספת הבניה. היטל השבחה זה בעצם מס על העלייה ברווח על הנכס.

מה גובה המס? המס הוא בשיעור של % 50 משווי ההשבחה. את ההיטל הזה נצטרך לשלם או בזמן מימוש של זכויות הבניה, זאת אומרת כשנבנה את התוספת או כשנמכור את הנכס.

איך נחשב את גובה ההיטל? סך השטח שהוספנו במטרים כפול שווי מטר באותו איזור, פחות הוצאות בניה. את התוצאה מחלקים בחצי (50%), המספר שיוצא הוא הסכום שצריך לשלם כמס על השבחה.

קבלת היתר בניה למבני עץ לגינה

בניה ללא היתר היא עבירה פלילית, כדי לקבל את היתר הבניה צריך לפנות אל הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה או רשות הרישוי .

מה מגישים לוועדה: מסמך שאליו מצורפים תכניות המבנה וכולל את פרטיהם של האחראים לתכנון.האם בהצבת מבנה עץ חייבים לקחת אדריכל או כל גורם אחר מקצועי כמו מהנדס מבנים או הנדסאי בניין ?על פי החוק כן, עדיף לפנות בנושא הזה לוועדה המקומית לבירור, לכל בקשה ברשויות שונות יכולים לתת תשובה שונה.

לאחר הגשת כל המסמכים, הוועדה מבצעת בדיקה, אם הכל תקין יש תשלום חלקי של האגרות (20% מאגרת הבניה) והבקשה עוברת לבדיקה מדוקדקת של רשות הרישוי המקומית . אם הכל תקין הבקשה תעבור לאישורה של הוועדה המקומית. יתכן לפני שיעבירו את הבקשה לוועדה המקומית, תהיה דרישה למסמכים נוספים. אם הוועדה המקומית לא תאשר לתת לכם היתר בניה, תוכלו להגיש ערעור תוך 30 יום מיום קבלת הדחיה.

בעבר היה לוקח מספר חודשים רב, יכול היה להגיע ל 10 חודשים , עד לקבלת תשובה חיובית או שלילית בנוגע להיתר בניה. לאחר 2017 , התהליך התקצר ויכול להימשך כחודשיים.

מבני עץ לגינה מוכנים מול הזמנה פרטית של משרד מעץ אצל הנגר

יש מספר יתרונות בבחירה של מבנה מוכן:

אנחנו יכולים לראות את המבנה עצמו לרוב פיזית או לפחות בתמונות ובהדמיה של תלת מימד. לדעת בדיוק מה הוא כולל ומה נצטרך להשלים.

בדרך כלל נפנה לחברה כדי לרכוש את המבנה. החברות האלה הן חברות עם נסיון בתחום, עובדים בה אנשי מקצוע איתם תוכלו להתיעץ בנוגע לגודל, סוג המבנה, יתכן ותקבלו עזרה בלקבל היתר בניה. כמובן גם עזרה בהרכבה או התקנה ובהמשך גם תחזוקה למבנה שצריך לבצע פעם במספר שנים.

תבדקו בחברה אליה תיפנו: האם המבנים עומדים בתקני ייצור ישראלים או בינלאומיים. האם תקבלו אחריות מהחברה, למספר שנים, במידה והמבנה יעמוד בתנאים נאותים ותחזוקה מתאימה .

תוכלו לדעת את לוחות הזמנים ,היותר מדויקים , של התקנת המבנה אצלכם בגינה והשלמת המעבר מעבודה במשרד הביתי למשרד בגינה.

אם תבחרו להזמין את עבודת הנגר, תוכלו "להתפרע" בתכנון של המבנה, להתאים את כל המבנה לצרכים המדויקים שלכם כמו: גודל המבנה (חייב לעמוד בגודל שאושר בקבלת היתר בניה) ,החלוקה הפנימית, החומרים מהם יהיה בנוי, אולי תוספת חדר מעץ בעתיד וכו'. עדיף ולפנות לנגר שכבר ביצע עבודות מהסוג הזה. תצטרכו להכין שרטוט של המבנה ,לקבוע את לוחות הזמנים לסיום העבודה ולבדוק מי יעשה את עבודות ההכנה ותשתיות של המבנה.

חדר עבודה לחצר או בגינה עשוי מעץ , מה היתרונות והחסרונות של העץ כחומר?

לעומת הבניה הקונבנציונאלית, בניה מעץ היא יותר ירוקה, שומרת על הסביבה כי הפסולת מבניה מעץ היא במימדים הרבה יותר קטנים מבניה הרגילה.

הבניה קלה ומהירה יותר מאשר הבניה המסורתית. הבניה של קירות המבנה והכנה לחשמל נעשת במפעל , בשטח רק מרכיבים את החלקים.

מבחינת הבידוד מחום או קור ,העץ הוא חומר מצויין , במיוחד אם יוסיפו חומר מבודד בחלל הפנימי של הקירות, מבנה עץ יכול לחסוך כ 75% מצריכת האנרגיה לחימום או קירור הבמנה, לעומת המבנה מאבן. אם נרצה לקרר או לחמם את המשרד מבפנים זה יקרה תוך זמן קצר ,שוב, לעומת המבנה מאבן שיקח זמן עד שהוא יתחמם או יתקרר.

בידוד מרעש הסביבה ,מבנים מסיביים וכבדים מבודדים יותר טוב, אבל אם נוסיף חומר מבודד כמו צמר זכוכית בשילוב עם קלקר ברווח שבין הקירות , נוכל לבודד את החוץ מפנים של המבנה גם מבחינת הרעש וגם מבחינת הטמפרטורה החיצונית.

עיבוי– הלחות שנצברת על חלונות ,קירות ותקרה כשבפנים חם ובחוץ קר. במבני עץ יש סכנת עיבוי גבוהה לכן צריך לדאוג מראש, בזמן הבניה לשיכבה מיוחדת לצימצום או מניעה של העיבוי . השיטה היעילה ביותר היא להניח יריעות ניילון או רדידי גבס בין הציפוי הפנימי של הקיר לבין הבידוד מה שימנע את מעבר הלחות דרכם .

אש ומזיקים– יש דעה רווחת שמבנה עץ נשרף מהר ובקלות יחסית ממבנה מאבן. זה לא לגמרי נכון. גם המבנה מאבן יכול להתפורר בטמפרטורה גבוהה. בנסוף לזה, העץ שבו משתמשים לבניה של מבנים עובר תהליכים שונים של מעקבי בעירה מה שמגביר את העמידות מפני האש וגם המזיקים. מומלץ לשים מערכת גילוי וכיבוי אש, כך תוכלו למנוע או להקטין כל נזק במידה וחס וחלילה יקרה משהו.

תחזוקה שוטפת – היום המבנים נבנים מחומרים חזקים יותר הדורשים פחות תחזוקה שוטפת, אלה תחזוקה של פעם במספר שנים כמו כל מבנה. אם נרצה לראות את מרקם העץ, נצבע את הקירות בצבע שקוף, אז יהיה צורך מדי שנה לעשות צביעה חוזרת. אם נצבע בצבע אטום, נצטרך לחזור על זה כל 5 שנים. כיום בשוק ישנה אפשרות נוספת, חיפוי המבנה בפלטות צמנטבורד , החומר עשוי צמנט אך המראה שלו לא נבדל ממש מעץ . את הפלטות האלה ניתן לצבוע בכל צבע שנרצה ורק כל 10 שנים נצטרך לצבוע ולחדש את הצבע. מחינת העלויות של חיפוי עץ או צמנטבורד כמעט ואין הבדל.

חיפוי בפלטות צמנטבורד
דוגמא נוספת לחיפוי בפלטות צמנטבורד

עלויות המשרד בגינה העשוי מעץ

העלות הממוצעת לבניית מבנה עץ או חדר עבודה לחצר היא כ 3,500 ₪ , כמובן תלוי בחברה שממנה תזמינו ובחומרים מהם תבנו. היתרון הגדול של מבני עץ מוכנים הוא הזמן שלוקח להתחיל ולסיים את הבניה עד מספר חודשים בודדים מרגע התכנון ועד סיום הבניה.

ישנם חסרונות ויתרונות ,כמו לכל דבר , למבנה משרדי בגינה. אבל אין כמו ריח העץ כשנכנסים למשרד הבנוי מעץ או חזות אסטטית מרהיבה וכמובן יתרון תדמיתי לעסק כשיש משרד מחוץ לבית ולא בבית עצמו.

לתכנון מוקדם של מיקום וכיוונים של המשרד ניתן להיעזר במדריך לעיצוב משרד או חדר עבודה לפי הפנג שואי.

עוד מאמרים שיכולים לעניין אותך

המדריך למתלבטים : האם להפוך לפרילנסר ? היתרונות והחסרונות

איך לשבת נכון מול מחשב בזמן עבודה

איך נוכל לבחור בקלות תמונות למשרד או לחדר עבודה – סוגים וסגנונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים נוספים

איך להתגבר על דחיינות

דחיינות בזמן העבודה מהבית – איך מתגברים עליה תכלס

לא פעם אני מתכננת לבצע משימה עם תאריך סיום , רושמת את המשימה ביומן, כותבת על נייר "ממו" דביק בצבעים עזים ומדביקה אותם על מסך מחשב ומקרר. כותבת על דף המשימות היומי ו… יום למחרת מעתיקה את אותה המשימה שוב למשימות של אותו יום ודוחה אותה ליום הבא. שמה לב שתאריך סיום המשימה היה כבר לפני שבוע, מתעצבנת עוד יותר ומחליטה שהיום אני שוכחת ממנה ולא עושה אותה, דווקא!!

קרא עוד »

בעל עסק - בתחילת דרכך? רוצה להצליח בעסק?
העסק חייב לצמוח!

צמיחה = יותר הכנסה
יותר הכנסה  – סיכוי לגידול ברווחים

 

רוצה להבין איך נוכחות באינטרנט יוצרת צמיחה בעסק?