שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

המדריך לעיצוב משרד או חדר עבודה לפי הפנג שואי -Feng Shui

ויקטוריה צ'רנוגלז - כותבת תוכן, בעלת חברת TASTO- אתר אינטרנט ככלי לצמיחה עסקית

מטרת העסק היא מקסימום רווח, כדי להגיע לזה אנחנו זקוקים להשראה, יצירתיות, ריכוז והכנסה. איך נגיע לזה? חוץ מכישרון מולד, למידה, קבלת עזרה מבחוץ נוכל להיעזר גם בתורת הפנג שואי !

פנג שואי היא שיטה סינית עתיקה לארגון ועיצוב מקום מגורים, כך שתזרים אנרגיה טובה, תכניס מזל ומה שחשוב לנו – הצלחה ושפע למשרד שלנו. מדובר בדגשים קלים וסמלים עיצוביים שכל אחד ואחת יכול להרשות לעצמו לבצע במשרד הביתי.

איך ניצור הרמוניה, נשפר את היצרתיות והפרואקטיביות במשרד הביתי? איך פנג שואי תוביל להצלחת העסק? נתמקד במספר נושאים:

  • מיקום המשרד
  • יצירת אווירה חיובית במשרד
  • ריהוט המשרד
  • צבעי המשרד
  • חפצים העוזרים לזרימת אנרגיה חיובית למשרד

יצירת סביבה עסקית טובה ותומכת

מיקום העסק או המשרד


על פי פנג שואי, עסקים מצליחים כאשר הם ממוקמים במיקום בו יש זרימה של אנרגיה המכוונת אל תוך העסק ולא מחוץ לו. בעבר מקום טוב לעסק היה נחשב מיקום ליד נחל או ים. כיום, כשרובנו מתגוררים בערים, קשה ליישם עקרון זה, לכן אם ישנה אפשרות למקם את משרדנו במקום אקטיבי כמו כביש או צומת עם הרבה תנועה, נעדיף מקום כזה לעומת מקום שקט ורגוע.

הכניסה למשרד צריכה להיות מזמינה ומרווחת, אם זה בשביל הלקוחות המגיעים פיזית למשרד וגם בשביל בעל המשרד עצמו, הרי כניסה לא מזמינה למשרד או חדר עבודה, משרד שמבאס להימצא בו יפגע בעבודה ובהכנסות העסק.

החדר שיתאים ביותר למשרד הביתי הוא חדר הנמצא בצפון מערב הבית. תיעזרו במצפן הנמצא בסמארטפון כדי להתמצא בכיווני הבית. חדר הנמצא בצפון מערב אחראי על ניהול והתנהלות לא רק של העסק, אלא של כל הבית. לכן יש חשיבות יתרה על שמירה של סדר וארגון בחדר הזה.

ריהוט

את שולחן העבודה צריך למקם כך שנראה את הנכנסים לחדר עבודה בזמן שאנחנו יושבים ועובדים. דרך הכניסה מגיעים הלקוחות וההצלחה, אנחנו לא רוצים להפנות להם את הגב. אם אין אפשרות להציב את השולחן באופן הזה ומחייב אותנו לשבת עם הגב לדלת, ניתן לתקן את זה עם הצבת מראה, כך שתאפשר לנו לראות את כל מה שקורה באזור הדלת והכניסה למשרד. בנוסף, לא מומלץ לשבת כשהפנים מופנים למסדרון, שירותים או חדר מדרגות, האנרגיות של המקומות האלה לא אותן אנרגיות הדרושות להצלחת העסק.

בישיבה ליד השולחן, מאחורי הגב חייב להיות קיר שלם ללא חלון. החלון יכול להיות בצד השולחן אבל לא מולו. עדיף לא לשבת כשמדפים נמצאים מול השולחן, זה יכול ליצור זרימת אנרגיה בעייתית.

במידת הצורך ניתן לשים שולחן עם גלגלי עזר ולסובב קלות לצד המתאים. כאן ניתן לראות מגוון שולחנות ועמדות עבודה. לקלבת הנחה של 5% יש להקליד בקוד קופון – victoriacha5 .

תמנעו ממכשירי חשמל שלא בשימוש או מכשירי חשמל מיותרים, הם מפיצים קרינה הפוגעת בזרימת אנרגיה חיובית.

יצירת אווירה לאנרגיות חיוביות במשרד הביתי

העיצוב של חדר העבודה צריך להיות מנימליסטי וקליל כדי לזמן את ההצלחה העסקית. תאורה רכה אבל לא חלשה. עדיף שהחדר יהיה מואר כמה שיותר באור טבעי. צבעי המשרד גם קלילים, לא להשתמש בכיסויים או מפות, מה שמכביד על נראות החדר.

תסתירו ותסדרו את כל הכבלים בחדר העבודה, במידת הצורך תפחיתו או תסתירו גם מוצרי חשמל. תשמרו על סדר כללי , כך תפחיתו את המראה המבולגן ואת ההפרעות לאנרגיה, מצד שני תיצרו מראה מזמין, ניתן להוסיף פרחים וחפצים נעימים מה שימשוך את האנרגיה לתוך המשרד הביתי.

תאורה והאיוורור של חדר העבודה או המשרד גם כן משפיעים על האנרגיות שלנו, אל תעבדו במרתפים או מקומות ללא חלון. תדאגו שהתאורה, גם אם לא תאורה טבעית ואיוורור החדר יהיה מותאם לעבודה.

צבעים

את השפע ניתן להעצים על ידי צבע אדום שנמקד בצד הדרומי של חדר העבודה או המשרד. ניתן לצבוע את כל הקיר בצבע אדום או להסתפק באלמנטים בצבע אדום כמו מסגרות של תמונות או תעודות, שילוט או אלמנט עיצובי בצבע אדום.

מה שמים על שולחן העבודה

שימו עציץ עם צמח על השולחן העבודה או/גם בחדר בו עובדים. צמח מסמל גדילה וצמיחה וזה מה שאנחנו מעוניינים להשיג בעסק שלנו. צמח הגודל למעלה מסמל את העסק שיגדל למעלה, צמח שכיוון הצמיחה שלו למטה או קקטוס מאוד לא מומלץ להציבם במשרד כיוון שהם מסמלים ירידה בצמיחה או חצים המכוונים כלפינו וכלפי העסק מה שפוגע בהצלחת העסק.

כאשר לא ניתן למקם את השולחן בצורה אחרת אלא רק עם כשהגב מופנה אל הכניסה למשרד או חדר העבודה, תשימו מראה על השולחן, כדי שתוכלו לראות את הנכנסים והיוצאים מהמשרד. כך אנרגיית הצ'י, המעודדת התבוננות פנימית תכוון בחזרה למשרד ואליכם.

אפשר לשים מספר אבנים או קריסטלים, הם סופגים אנרגיה רעה ומטהרים את הסביבה בה הם נמצאים. מומלץ לשים אבן ירקן, קריסטל קוורץ או רוז קוורץ.

רוז קוורץ
רוז קוורץ
קוורץ שקוף

מיכל עם מים כמו אקווריום, על פי פנג שואי מעודד זרימת אנרגיה ועושר. חוששים ממים ליד מכשירי חשמל? ניתן להסתפק בתמונה עם מים זורמים, של נחל או נהר.

מנורה או גוף תאורה כלשהו על השולחן, מעצים את המוניטין ומשפר את היצריתיות . לעבוד במקום חשוך בהחלט לא יתרום לרעיונות חדשים וגדילת העסק.

חפצים מעץ מסמלים כוח, צמיחה ומביאים מזל וכסף רב. ניתן לשים תמונות של בני המשפחה במסגרת מעץ . כך הם יעודדו ויחזקו אותכם בזמני משבר ולחץ בחיי העסק.

חשוב לשמור על שולחן נקי, לשבת זמן ממושך מאחורי השולחן בחדר העבודה, אחרת כל המאמצים לא יעזרו להצלחת העסק.

תמונות

על פי תורת הפנג שואי, תמונות התלויות בחדר, אם זה חדר שינה, סלון או משרד ביתי משפיעות על מצב הרוח והאווירה בחדר. לכן אם בחדר עבודה תהיה תמונה של מים ,נהר או ים סוער, כך גם חיי העסק יהיו סוערים ולא שקטים. לעומת זאת אם במשרד תתלו תמונה בעלת צבעים נעימים, המשדרת תוכן חיובי של הצלחה, אושר או עושר כמו מטילי זהב, הישגים ונצחונות, תמונות מסוג זה יביאו אנרגיה חיובית ואווירה המתאימה והתורמת להצלחת העסק.

תורת פנג שואי לשפע והצלחה בעסק במשרד הביתי
שפע והצלחה בעסק

מתקשים לבחור תמונה לחדר עבודה? במאמר איך לבחור בקלות תמונות למשרד או חדר עבודה תוכלו למצוא פתרונות ותשובות לסוגיה זו.

כיווני אוויר על פי פנג שואי

על פי תורת הפנג שואי לכל קיר בחדר ישנה משמעות שונה.

קיר דרומי – תהילת העסק . ניתן לתלות את הלוגו או שם העסק, פוסטר של אחת מהפרסומות, אם היו.

קיר צפוני – ידע. תעודות סיום, קורסים או השתלמויות שעברתם או הפוך, חומרים וקורסים שאתם מעבירים ומלמדים.

קיר מזרחי – צמיחת העסק. ניתן לשים עציץ או הישגים ותעודות.

פינה דרום מזרחית – פינת השפע, הפינה החשובה במשרד הביתי.

פינת השפע

מומלץ לשים חפצים המסמלים שפע כמו: כספת, קערת מטבעות, אבזר יפה, מוזהב ומרהיב. ריהוט או פסל מיוחד ויפה.

טיפים לזימון ההצלחה

על פי תורת הפנג שואי ניתן באופן אקטיבי לזמן את ההצלחה לעסק. איך עושים זאת? בעזרת פעולות פשוטות:

עסקים שמקבלים לקוחות במשרד, חשוב שיהיה שילוט והכוונה ברורה למיקום המשרד , תרשמו את שימכם ואת שם העסק על תיבת הדואר, דלת הבית והמשרד עצמו. כך גם הלקוחות וההצלחה לא יתקשו למצוא אותכם.

באיזר השפע – הנמצא בכיוון הדרום מזרחי של החדר, אותו ניתן לחזק על ידי הצבת כספת עשויה מתכת, למסגר שטר של $ 100 , דגם של מכונית יוקרה או תמונה בה רואים מוצר או חפץ יוקרתי.

חשוב לשים דגש אל תגזימו במספר אלמנטים העוזרים להבאת אנרגיית שפע והצלחה. להיפך, מספר רב של חפצים יכול להביא לתוצאה הפוכה. תוכלו ליצור במשרד אווירה רצויה על ידי איזון בין צבעים, מרקמים, חומרים וריהוט הנמצאים בחדר העבודה.

לסיכום ניתן לומר שאתם הבונים את העסק ואחראים להצלחתו, תקדישו מזמנכם גם לעיצוב של חדר העבודה או המשרד הביתי שלכם , כך שלכם וללקוחות יהיה נעים להיכנס ובמשרד תשרה אווירה נעימה. כך תוכלו להישאר ולעבוד שעות במשרד ולקדם את העסק לשפע והצלחה.

*הכתבה לא מחליפה ייעוץ פנג שואי מלא

עוד מאמרים שיכולים לעניין אותך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים נוספים

לקוח בעייתי

איך להתמודד עם לקוח בעייתי

לא פעם אנחנו פוגשים לקוחות שהיינו מעדיפים לא להמשיך לעבוד איתם. אבל אז נאבד חלק משמעותי מהכנסות שלנו. במאמר זה נתיחס ללקוח בעייתי כפתרון לשיפור העסק והשירותים שאנחנו מספקים.

קרא עוד »

בעל עסק - בתחילת דרכך? רוצה להצליח בעסק?
העסק חייב לצמוח!

צמיחה = יותר הכנסה
יותר הכנסה  – סיכוי לגידול ברווחים

 

רוצה להבין איך נוכחות באינטרנט יוצרת צמיחה בעסק?