שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

כסא למשרד או לבית – על מה יש לשים לב

ויקטוריה צ'רנוגלז - כותבת תוכן, בעלת חברת TASTO- אתר אינטרנט ככלי לצמיחה עסקית

כמה זמן במהלך היום אנחנו מבלים בישיבה? ספרתם פעם? כשאוכלים, כשנוהגים ברכב ,בשירותים, בצפיה בטלוויזיה וכמובן כשעובדים. רוב שעות הפעילות שלי אני יושבת, כנראה אני יושבת יותר מאשר ישנה . נהוג לבחור את המזרן בקפדנות, לשכב עליו ,להבין מאיזה חומרים הוא מורכב , מה האחריות ועוד.

לכן בחיפוש אחר הכיסא למשרד או לבית גם נשקיע . לכן, צריכים לדאוג שמקום שעליו אנחנו יושבים יהיה הכי נוח ויאפשר ישיבה ממושכת עם פחות נזקים לגוף.

מה חשוב שיהיה בכיסא שיוצב במשרד או בבית שלנו ?

כסא טוב מעניק תמיכה נאותה גם במותן וגם באגן, וכתוצאה מכך עמוד השדרה מיושר כמו שצריך מה שגורם לשרירי הגב להיות פחות לחוצים ,לחוש פחות כאב ולהתרכז בעבודה במקום באי נוחות. הכיסא חייב להתאים למידות של הגוף שלכם ,לכן חשוב שיהיו כמה שיותר ווסתי תנועה וגובה,חייבים שיהיו 5 גלגלים ,עדיף גלגלי סיליקון או גומי ולא פלסטיק. תקפידו על משענות ידיים מתארכות ,מה שיתן תמיכה נוספת לידיים וכפות הידיים. לגבי הריפוד, תבדקו שהוא קל לניקוי ו"נושם" מה שיספק איוורור בזמן הישיבה.

כשסימנתם V על כל הפרמרטים החשובים, הבדיקה הטובה ביותר היא כמובן ישיבה על הכיסא. מצאתם כיסא נוח, רק אחרי זה תבדקו את המחיר, אם זה מתאים לתקציב שלכם, זכיתם בנוחות בזמן העבודה .

בהמשך ארחיב בפירוט של הפרמטרים עלפיהם נוכל לבחור את הכיסא למשרד המתאים לנו ואשיב על השאלה האם כדאי להשקיע בכיסא ארגונומי.

איך נבדוק אם הכיסא תומך במותן ובאגן

כאשר אתם מתישבים על הכיסא ומתחילים לעבוד, שימו לב לצורת הישיבה שלכם. שלושת חלקי הגב, מעצם הזנב בתחתית הגב, המותן במרכז הגב והכתפיים ,החלק העליון של הגב, כולם נשענים על המשענת של הכיסא. תקפידו שעצם הזנב נשענת על הכיסא ומקמבלת תמיכה מהמושב ולא נמצאת ב"אוויר". בצורת ישיבה נכונה ,הגב מיושר לאורך המשענת של הכיסא כך שנישב בצורת האות "I" זקוף ולא בצורת האות "C" בה אנו מעגלים את הגב ונשענים בצורה כפופה עם כתפיים נפולות לפנים.

מה לגבי המותניים? בזמן הישיבה הצמידו את האגן ואת הצלעות התחתונות למשענת הכיסא , המותניים נמצאים בינהם. אל תצמידו גם את המותניים למשענת אלא תנו להם להיות משוחררים בין האגן לצלעות. אל תצמידו בכוח אחורנית.

לבעלי מימדים קטנים, כמוני, לפעמים ישנה בעיה בתמיכת הגב. המשענת נמצאת רחוק מדי ולא מהווה תמיכה טובה באזור המותן. הפתרון הוא לרכוש משענת תומכת גב. ישנן משענות שונות ומגוונות הן במחיר והן בחומרים מהם הן עשויות. אני הסתפקתי במשענת רשת רגילה ופשוטה, כפי שמופיע בתמונה. זהו בהחלט פתרון טוב וזול יחסית, במקום להוציא כספים על רכישת כיסא חדש למשרד.

וסתי תנועה וגובה הקיימים בכיסאות משרד

מה יכול להתכוונן: משענת הגב , משענות הידיים ומיקום המושב . כדאי שיהיה גם מנגנון להתעמת הזוייות.

סינכרון : בין המושב ומשענת הגב, כך שינועו ביחד. אפשרות לנדנוד קל בזמן העבודה, המושב והגב בנויים כיחידה אחת ומאפשרים טלטול או נעילה יעילים ביותר.

משענת גב: תבחרו במשענת הגבוהה שתתמוך בכל הגב ,ישנם כסאות עם משענת לראש. כך תוכלו לעבוד שעות ממושכות, בניגוד למשענת קצרה המתאימה לישיבה קצרה.

בסיס הכיסא:עדיף לרכוש כיסא עם גלגלים ,עם 5 גלגלים מגומי או סיליקון, כך לא תצטרכו לקום כל פעם ותוכלו להגיע בקלות על הכיסא או להסתובב עליו במשרד אן בבית בצורה שקטה עם גלגלי הגומי.

חשבתם אולי על עיסוי בזמן העבודה? כן יש כסאות למשרד המשלבים מנגנון מסאג',  להנאה ,להפוגה ורגעים מפנקים.

סוגי ריפוד הקיימים לכיסאות משרד

קיימים מספר סוגים של ריפוד: בד טבעי, בד סינטטי ,עור ודמוי עור. לכל אחד יתרונות וחסרונות משלו.

בד טבעי – נעים יותר למגע ונותן מראה יוקרתי ,רגיש יותר לכתמים ומחייב שמירה יתרה ,יכול להיהרס יחסית בקלות.

בד סינטטי- בעל עמידות גבוהה ועמיד בפני כתמים אך עם זאת פחות נעים למגע .

עור אמיתי – דוחה ריחות, כתמים ולכלוכים, מתאים את עצמו לטמפרטורת החדר, מקרר בקיץ ומחמם בחורף וכמובן נעים למגע.

עור סינטטי- נותן מראה יוקרתי לכיסא, עמיד ודוחה כתמים, מצד שני לא נעים למגע במיוחד בתקופות החמות של העונה.

חשוב להקפיד על טיפול וניקיון הריפוד. ישיבה ממושכת על הכיסא עושה את שלה, עם הזמן נשארים כתמים ושפשופים ,כיסא כזה יכול להוריד מהמראה הכללי של המשרד , גם אם המשרד עוצב על פי דרישות המעצב ורוהט ברהיטים יוקרתיים. תשחבו גם על הרושם שהלקוח שלכם יקבל ,במידה ואתם מקבלים לקוחות אצלכם במשרד הביתי.

כשבאים לבחור את הריפוד צריך להתחשב בתקציב והאם אתם בעד לחפש ולהחליף כסאות משרד בתדירות גבוהה , לאחר שהריפוד של הכיסא נשחק.

האם כדאי לרכוש כיסא ארגונומי

מה הוא בעצם כיסא ארגונומי – כיסא כזה "מוביל ומנחה " את היושב עליו לישיבה נכונה ובריאה שכוללת גב זקוף כשכפות הרגליים מונחות על הרצפה. הכיסא צריך להתאים את עצמו לתנועות הגוף הטבעיות של היושב עליו.

על מה שמים דגש בכיסא ארגונומי? מה מאפיין אותו?

כתבתי מאמר במיוחד בנושא של כסא ארגונומי – איך לבחור כיסא ארגונומי או אורטופדי לחלל עבודה

תמיכה בגב התחתון: התמיכה מתבצעת לא רק בעזרת הספוג, אלא חייבת להיות מתכווננת כדי להתאים במדוייק לכל גוף ולספק תמיכה אמתית לאזור הגב התחתון.

מושב חייב להיות בעל קצה קדמי מעוקל כלפי מטה, מה שמונע לחץ מאחורי הירכיים או הברכיים .

הריפוד והספוג לא צריכים להיות עבים מדי במושב ובגב, ריפוד רך מרגיש נוח ונעים אבל אחרי זמן קצר יתפסו את צורת הישיבה שלנו מה שלא הכי טוב כי המושב והגב צריכים להיות ישרים ללא סימני ישיבה. תנועה בזמן העבודה לא צריכה להיות מוגבלת גם אם אנחנו יושבים. להפך , אנחנו צריכים להרגיש בנוח להסתובב בכל חלל המשרד שלנו ישובים על הכיסא. בנוסף הכיסא צריך לאפשר את שינויי התנוחה בזמן הישיבה בעזרת מנגנונים של סינכרון המאפשר עצירה במספר תנוחות.
 

משענת הידיים חייבת להתכוונן לגובה ועדיף גם לצדדים, מה שיאפשר להניח את הידיים בכל מצב וגובה שבו הכיסא או השולחן נמצא, כך נפחית את העומס על עמוד השדרה.
 

שינוי עומק הישיבה המרווח שבין קצה המושב והברכיים צריך להיות מרווח של מספר סנטמטרים בודדים. עם מנגנון של החלקת המושב ניתן להתאים את צורת הישיבה הנכונה בכל מצב.
 

גובה הישיבה צריך להיות מותאם לכל אחד, כך שהרגליים ייצרו זווית של 90 מעלות ביחס לרצפה. בכל מצב ניתן להוסיף שרפרף קטן לתמיכה ברגליים .

בחרת לפנק את עצמך בכיסא שיתאים למידות שלך בול? לבדיקת מגוון כיסאות ארגונומיים אוכל להמליץ על חנות אינטרנטית. לקלבת הנחה של 5% יש להקליד בקוד קופון – victoriacha5 . תוכלו לבדוק בין היתר, חוץ מכיסא ארגונומי, שולחנות ארגונומיים וריהוט ארגונומי נוסף.

ברגע בחירת הכיסא למשרד שלכם, אל תרכשו כיסא רק אם הוא רשום תחת הקטגוריה של כיסאות ארגונומיים , בדרך כלל זה מייקר אוטומטית את המחיר. אם מצאתם את כל הקרטריונים או את רובם בכיסא והכיסא נוח לכם מכל הבחינות ; הריפוד והצבע , הגודל והזמינות אז זה הכיסא שלכם ,תשבו ותהנו ממנו בשעות העבודה והמנוחה.

התחדשתם בחדר עבודה? אולי הסתפקתם בפינת עבודה באחד החדרים? מומלץ לקרוא על איך להפוך פינת עבודה בבית למקום עבודה פרודוקטיבי ונעים.

עוד מאמרים שיכולים לעניין אותך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים נוספים

בעל עסק - בתחילת דרכך? רוצה להצליח בעסק?
העסק חייב לצמוח!

צמיחה = יותר הכנסה
יותר הכנסה  – סיכוי לגידול ברווחים

 

רוצה להבין איך נוכחות באינטרנט יוצרת צמיחה בעסק?