שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

מיזם עצמי – הכנסה נוספת מהבית בעזרת אינטרנט

ויקטוריה צ'רנוגלז - כותבת תוכן, בעלת חברת TASTO- אתר אינטרנט ככלי לצמיחה עסקית

רוצה להתחיל בפרויקט צד? עבודה של שעה עד מספר שעות בזמן הפנוי שלך? לא "בונה" רק על הכנסה ממשכורת ? פרויקט שבסופו של דבר יביא להכנסה נוספת מהבית ומקורה מהאינטרנט. הכנסה אשר תלויה רק בך? הגעת ללמקום הנכון!

בסידרת מאמרים אפרט את השלבים של בניית פרויקט צד והמשאבים הדרושים (לא רק פיננסיים). אתן טיפים לאלה שנתקעו או התייאשו. ניתן להגיב ולשאול שאלות שעליהן אענה ואשתף מהידע שלי.

במאמר זה נתמקד בשלב הראשוני, הרצון להתחיל פרויקט צד!כל הכבוד החלטת לבנות משהו משלך, מה הלאה? ישנו חשש ופחד יחד עם התרגשות קלה? המאמר יתן מענה על השאלות הבאות ויקל על הדרך שבה הפרויקט יהפוך מחלום למציאות.

  • ממה מתחילים?
  • האם צריך ידע מוקדם?
  • מה דרוש ממני?
  • השלבים להתקדמות מרצון לבנות פרויקט צד, ליישום בפועל.

איך מתחילים?

איזה נושא מעניין אותך? יש לך תחביב? ענית לא על שתי השאלות? אתה לא היחיד או היחידה, גם לי לא היה תחום בו התעניינתי או לפחות חשבתי כך..

  • אם יש לך נושא בו יש לך ידע יותר רחב מהאדם הממוצע – מזל טוב! בחרת בנושא לפרויקט הצד הראשון שלך!
  • אין לך נושא ? לא נכון! אל תשקר לעצמך.

האם בעבודה יש תחומים בהם אתה אוהב יותר להתעסק? פעולות שאתה מעדיף לעשות ומשימות שבשימחה היית מעביר למישהוא אחר או מתחלף איתו במשימות?

תעבור על הפוסטים המופיעים בפיד של הפייסבוק שלך, כנס ליוטיוב , איזה סרטונים קופצים או לאיזה ערוצים נשרמת? כנס לכל רשת חברתית שיש לך ותעשה רשימה של כל הנושאים המופיעים שם.

יש סרטים או סדרות שאתה אוהב לראות ? באיזה תחום אתה משתתף פעיל במפגשים חברתיים או משפחתיים? תביט בחפצים הנמצאים בדירה שלך, יש חפצים שלא תמצא בכל בית? כנס להיסטוריה בדפדפן האינטרנט שלך, יש נושאים שחוזרים על עצמם? קשה לך לענות על השאלות האלה? תפנה לחברים או בני משפחה כדי שימקדו אותך בנושאים שלדעתם אתה מתעניין בהם. חשוב שתרשום את כל הממצאים שמצאת או תשובות שקיבלת מחבריך.

לאחר שיש לך רשימה של נושאים , תבחר את הנושא שאתה הכי מתחבר אליו, גם אם לדעתך זהו תחום מצומצם, שאף אחד אחר חוץ ממך לא מתעניין (אגלה לך סוד, גם בתחום הכי מצומצם שיכול להיות יש אלה שמתעניינים בו חוץ ממך, וכאלה שיתחילו להתעניין בעתיד).

אפרט תחומי עניין שאולי יעזרו בבחירת הנושא שלך לפרויקט צד. אלה תחומים מיוחדים ולא בנאליים:

אספנות בכל תחום שהוא, למנגל – לעשות על האש, תיקון חפצים, נגינה בכלי נגינה מיוחד, קריאת ספרים, מכירים הרבה משחקי קופסה? הקלדה מהירה , בקיאות בסוג חרקים , צמחיה או פטריה מסוימת, התעניינות במקום כלשהו בעולם, שפה עתיקה ויש עוד המון…

לאחר שיש מולכם רשימה של תחומים או נושאים שיש לכם עניין בהם תעשו את שני הדברים הבאים:

1) תמחקו נושאים שהם עונתיים כמו:

אם אתם מתקשים להבין האם הנושא הוא עונתי, תוכלו לבדוק את זה על פי הגרף ב: Google Trends. את המדינה לבדיקה תבחרו על פי השפה בה תשתמשו במיזם שלכם. אם תעשו את זה באנגלית , תבחרו מדינות דוברות אנגלית.

דוגמה לנושא עונתי בישאל : "סקי"

בדוגמה הזאת ניתן לראות שהגרף עולה בחודשי החורף , אבל בכל שאר החודשים ההתעניינות היא נמוכה.

2) תמחקו נושאים שהם לפי דעתכם, לא יהיו רלוונטיים בעוד כ 4-5 שנים

למה? כי אתם בונים פרוייקט לטווך ארוך, לא הייתי ממליצה להשקיע מאמצים בנושא שתצטרכו לעדכן בתדירות גבוהה כדי להיות אקטואליים ורק כך תזכו לצופים או קוראים מתעניינים. לכן נושאים כמו חידושים טכנולוגיים או גאדג'טים יהיו קשים להצליח בהם.

אוקי, לאחר שפסלנו ומחקנו נושאים לא מתאימים, נשארנו עם אחד או יותר נושאים. זה הזמן לבחור! תציבו לעצמכם יעד ראשון: בחירת נושא עד שבוע מיום בו התחלתם להכין את רשימת הנושאים לפרוייק צד.

האם צריכים ידע או מיומנויות כדי להתחיל?

לא צריכים תואר ולא ידע מוקדם כדי להתחיל עם פרוייק צד. מה כן צריכים?

רצון – אם יש רצון יש התעניינות, אתם כבר בתוך הנושא. בודקים , קוראים ספרים בנושא, נכנסים לקבוצות פייסבוק, רואים סרטונים ביוטיוב ומקשיבים לפודקסטים. בעזרת כל אלה אתם צוברים ידע.

התמדה – במהלך כל התקופה יהיו ימים או אפילו שבועות לא פשוטים, בהם אתם תצפו לתוצאות מסוימות והן לא יגיעו. תשקיעו מאמצים, שעות של עבודה ללא תמורה (בתחילת התקופה). למרות המשברים והקשיים אתם חייבים להמשיך לעבוד ולפעול למען המטרה הסופית שהצבתם : הכנסה נוספת מהאינטרנט, סטטוס מקצועי, עצמאות פיננסית או כל חלום שכרגע הוא רק בראש, אבל עם התמדה הוא יהפוך למציאות. מומלץ להאזין לפודקאסטים, תנצלו כל רגע פנוי, אם זה בנסיעה, אימון או הליכות בוקר או ערב. תקראו על פודקאסטים מומלצים לעובדים מהבית וגם מחוץ לבית.

תקציב – כדי לזרז את התקופה של רכישת הידע, כדי לחסוך שגיאות והוצאות מיותרות, כדי לגלות דברים שאתם לא מכירים ולא יודעים בכלל שקיימים, חייבים להשקיע בקורסים או לשכור את שירותיו של מנטור בתחום שאתם מתחברים אליו. הכל תלוי בתקציב הפנוי שלכם, הוא לא חייב להיות תצקיב של עשרות אלפים, הקורסים היום יחסית זולים ורובם מעוברים אונליין מה שחוסך את זמן ההגעה למקום ובנוסף מאפשר לעיין בקורס בכל שעה שנוחה לכם.

מה אני צריך לעשות?איך ליצור הכנסה נוספת בפועל?

בגדול, אתם מעבירים מהידע והניסיון שלכם לכל מי שמתעניין בנושא שבחרתם. באיזה אופן אתם מעבירים מהידע שלכם? האם בכתיבת תוכן או על ידי הסרטה של הדברים שאתם אומרים ומציגים? אולי שילוב של שניהם?

רעיונות להכנסה נוספת

כתיבת בלוג: בונים אתר ובו מפרסמים מאמרים בנושאים הנוגעים לתחום שבחרתם. המטרה היא להביא תנועה לאתר ועל ידי כך ניתן לקבל הכנסה נוספת שבהמשך תהפוך להכנסה המרכזית שלכם.

צילום סרטונים: כידוע לכולם, נכון להיום יוטיוב הוא הערוץ הטוב ביותר לסרטונים המאפשר להעביר ידע לקהל המתעניינים. כמו בכתיבת בלוג גם פה, המטרה היא ליצור קהל מתעניינים ועל ידי כך ניתן להרוויח ולהפוך את העיסוק כפרויקט צד לפרויקט המרכזי שלך.

מומלץ לשלב בין שניהם, מה שמגדיל את קהל המעריצים ומעלה את הסמכות ואת הסטטוס שלך בתחום.

הדבר החשוב ביותר הוא לבנות תוכנית עבודה ,עם מטרות ויעדים בהם תציינו תאריך ויעד כמותי שאתם רוצים להגיע/לקבל. אם זה מספר מאמרים, מספר כניסות או צפיות, הכנסה של X מפרסומות וכו'. כל תקופה יש לבדוק האם עמדת ביעד או לא ומה ניתן לשפר.

איך מרוויחים מזה?

אתה בונה נכס דיגיטאלי בו אתה נותן לעסקים שונים מקום לפרסום, ממליץ על מוצרים, עושה שיתופי פעולה עם עסקים. על כל מי שמגיע על ידי ההפניה שלך או מבצע רכישה בעזרת ההפניה שלך, אתה מקבל אחוז מסוים, על פי ההסכם שתגיע עם אותה חברה. מפה ניתן להבין שככל שיותר קהל יגיע לנכס שבנית, הסיכוי שירכוש או יגיע לחברה שאתה מפרסם, גבוה יותר וכך העמלות שתקבל יגדלו.

איך עושים את זה? כמה אחוזים מרוויחים? עם מי מדברים ואת מי מפרסמים – כל זה במאמר המשך.

השלבים שכל ייזם בעל פרוייקט צד עובר

התעניינות וסקרנות

גילית שיש נושא שדי מעניין אותך, אתה מתחיל לקרוא כתבות בנושא, מצטרף לקבוצות פייסבוק, צופה בסרטונים ביוטיויב, מקשיב לפודקסט בתחום ורוכש אולי מספר ספרים.

התרוממות רוח והתלהבות

ישנה הרגשה טובה, אתה מדמיין את עצמך כאחד ממובילי התחום עם נכסים דיגיטליים רבים: חוץ מאתר וערוץ יוטיוב, יש ספר שהוצאת, קורס, שיתופי עבודה עם סלבים בתחום ועוד. ישנה הבנה שניתן להרוויח וגם להנות מעבודה הזאת במיזם הפרטי שלך , מתגלגלים בראש רעיונות למאמרים ונושאים אותם תציג באתר או במדיה אחרת.

למידה מואצת

אתה כבר תקופת מה מתעניין בנושא, מרחיב אופקים, נתקל בהצעות לקורסים, כלי עזר, מוצרים וספרים בתחום, הרצאות ופגישות עם אנשים בעלי ידע יותר רחב משלך. כל אלה יכולים להעמיק את הידע בתחום תוך זמן יחסית קצר ולעזור להתקדם לקראת המטרה שלך יותר מהר.

הטיפ שלי הוא: אל תרכוש בידי את הקורס או הספר או כל מה שמציעים לך , לפעמים עבודת השיווק מאוד טובה, יש רצון רב לקנות את המוצר, אבל התוכן בפועל לא עונה על הציפיות ואתה מרגיש אכזבה. תעשה לעצמך כלל -להמתיןו לפחות 3 ימים בין היום בו ראית את המוצר ונוצר בך הרצון לרכוש אותו ליום בו תשקול באמת לרכוש את המוצר. ההמתנה הזאת תצנן את ההתלהבות, תעשה בדיקות מתאימות, סקר שוק ויתכן בסופו של דבר תחסוך בהוצאות מיותרות ,מצד שני אם תרכוש את המוצר, הוא באמת יקדם אותך להקראת המטרה שהצבת.

האם לספר לחברים וקרובים על פרויקט צד שלי? איך אני רוצה לקבל הכנסה נוספת?

כשמגלים דברים חדשים יש רצון לשתף את קרובי השפחה וחברים. במידה וכן תשתף אותם, יהיו מבינהם אלה שיתמכו ברעיון, אבל יהיו גם אלה שלא יבינו אותך, לא יתמכו בך, יגידו זה בזבוז זמן ולא יצא מזה כלום.

אז, קודם כל תהיה מוכן לתגובות לא תומכות. תדע שזה נובע מחוסר ידע והבנה ומונע מרצון להגן עליך , כי לדעתם המאמץ לא שווה ועדיף להתמקדם בקריירה כעובדים שכירים. שנית, תשקול טוב טוב למי מספרים על פרוייק צד , יהיו כאלה שעדיף שלא ידעו על זה וכולם ירגישו יותר טוב עם זה.

החשוב: לא משנה מה יגידו ואיזה דעות תשמע או המלצות תקבל, תמשיך בדרכך!

שינוי שעות הפנאי ( עובדים על פרויקט צד במקום הפנאי)

רובנו מתחילים את פרוייקט הצד כשעובדים או לומדים ועובדים במקביל. עסוקים רוב שעות היום ונדמה שאין זמן נוסף להקדיש לצורך השגת המטרה שלנו. העניין הוא שלכולנו יש את אותם 24 שעות ביממה וישנם אלה שמספיקים יותר ואלה שמספיקים פחות. הסוד של אלה שמספיקים יותר הוא בלוח זמנים צפוף יותר בו לא מופיע צפיה בתוכניות ריאליטי או סדרות בנטפליקס. הסוד הוא בניצול שעות הפנאי, זה לא אומר לוותר לגמרי על תחביבים, מנוחה או שינה אלא רק ציצמום שלהם. בשעות שינה לא הייתי מצמצמת, אבל כן הייתי מנסה להבין מה הם השעות הפרודוקטיביות שלי, האם הם בשעות הערב המאוחרות או דווקא בשעות הבוקר המוקדמות ובשעות אלה עובדים על מיזמם. אפילו אם מדובר בשעה בכל יום, לאחר חודש עבודה במתכונת זו רואים את ההתקדמות , מה שידחוף אותך להתקדם ולהשקיע מאמצים נוספים.

עבודה קשה

אין לי חדשות טובות או רעות, אנשים שהגיעו לתוצאות גבוהות והישגים עבדו קשה. אם זה בללמוד מיומנויות חדשות, להכיר אנשים חדשים, לוותר על בילויים עם חברים, לעמוד על שלהם ולעשות משהו שונה, חדש שלא מקובל בסביבה שלהם.

כשתבין את זה ותהיה מוכן לעבודה קשה, שום דבר לא יעצור אותך ובסופו של דבר תשיג את מה שהצבת לפניך.

לא הגעתי לתוצאות שציפיתי להם – תסכול

לאחר תקופה של עבודה קשה, ישנה ציפיה לתמורה, כיוון שהרגלנו את עצמנו, בבית ספר מקבלים ציונים לאחר מבחן או עבודת גמר, בעבודה כל חודש נכנסת משכורת. אנחנו יודעים בדיוק מתי נקבל את הציון או המשכורת. כיזמים אחנחנו חיים באי ודאות, אז קודם כל תתרגל לזה ושנית תבדוק ותבחן את העבודה ואת התהליך שאתה עובר. יתכן וצריך לשנות את צורת העבודה, יתכן וצריכים לקבל עזרה מקצועית, יכול להיות שאתה צריך לשנות משהו קטן והתוצאות יגיעו במיידי.

"אם אתם חושבים שתצליחו, או אם אתם חושבים שתיכשלו – אתם צודקים בשני המקרים" (הנרי פורד)

הפסקה מכל הפעילות הקשורה לפרוייקט צד – הכנסה מהאינטרנט

מדי פעם, צאו לחופשה. חופשה לא אומר להתארח בבית מלון או נופש בחו"ל, אתה ממשיך לעבוד כשכיר אבל עושה הפסקה מכל הפעילות הנוגעת לפרוייקט. מחשבות, כנראה לא יפסקו לרוץ בראש, אבל לפחות את העבודה תעצר לזמן מוגבל, שבוע או שבועיים. אל תחשוש שזה יפגע בהתקדמות, להיפך לאחר שתחזור יהיה רצון ודרייב יותר גדולים להתעסק במיזם.

אסור להישבר – חזרה לעיסוקינו

ישנם קשיים וחוסר התקדמות מה שמוביל לרצון להפסיק הכל, מחשבות שליליות של "אולי עשיתי טעות ולא הייתי צריך להתעסק בזה" ,"בזבוז של זמן וכסף " וכו'. ברגעי משבר חשוב לצאת להתאוור, אם זה הליכה, ספורט, ים או בילוי משפחתי או חברי. תעשה הכל רק לא להישבר. אחרי הפסקה של יום או יומיים לאחר שהרגשות נרגעו ויש לנו את הרצון להתקם ולתרום מהידע שלנו, להשיג את המטרה שהצבנו, אנחנו חוזרים לעיסוקינו , ללו"ז שלנו כדי להתקדם הלאה.

ממשיכים ללא תוצאות

ממשיכים לעבוד למרות שאין תוצאות או תוצאות הרבה יותר נמוכות מהצפי. מי שמלווה על ידי מנטור יזכה בתמיכה ממנו, ולמי שאין מנטור חשוב שיהיה אדם שיכול לעודד אותו, בעל אותן קווי חשיבה, המבין את הרצון וה"ראש"שלך . תמצא מעודד אחד, לאחר הצלחה יהיו הרבה מעודדים ואוהדים.

WOW- יש תוצאות ראשונות

ללא שום הודעה מוקדמת, זה פשוט מגיע! יום אחד זה קורה, אתה רואה לפניך את התוצאה שעבדת למענה, את ההתחלה בכל אופן ואין הרגשה יותר טובה מזה. תנסה לחוות אותה ולזכור את התחושה הזאת, זה יעודד אותך בהמשך הדרך בזמן משברים, שיהיו גם בעתיד. אבל רק בזכות המשברים אנחנו גדלים, לומדים ומתקדמים.

מחשבות על איך ניתן להגדיל את התוצאה שהגעתי אליהם

יש תוצאות ראשונות? צריך לנתח איך הגעת אליהם, האם ניתן לשנות משהו? לזרז את התהליך? איך מגדילים את התוצאות? האם דרוש יותר תקציב? זמן? תוכנות, אנשי מקצוע? חשוב מאוד להקדיש לזה חשיבה וזמן!

עליות ומורדות

במהלך כל התהיך יהיו עליות וירידות בתוצאות, במצבי רוח וכוח להמשיך. אתה צריך להיות מוכן להפתעות ולחוסר ידיעה, למשברים ולהשגים גדולים. זהו תהליך מעניין, שרק גדלים ממנו!

בהצלחה!!!

"אף פעם אל תוותרו על חלום בגלל שייקח זמן להגשים אותו. הזמן בכל מקרה יעבור" (ארל נייטינגייל)

עוד מאמרים שיכולים לעניין אותך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים נוספים

בעל עסק - בתחילת דרכך? רוצה להצליח בעסק?
העסק חייב לצמוח!

צמיחה = יותר הכנסה
יותר הכנסה  – סיכוי לגידול ברווחים

 

רוצה להבין איך נוכחות באינטרנט יוצרת צמיחה בעסק?