שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

פינת עבודה בבית כמקום עבודה פרודוקטיבי ונעים

ויקטוריה צ'רנוגלז - כותבת תוכן, בעלת חברת TASTO- אתר אינטרנט ככלי לצמיחה עסקית

נתקלתי ב"בעיית" חוסר מקום למקום משלי ,כשהחלטתי לשנות את עיקר העסוק שלי . כדי להתחיל ללמוד ולעבוד בתחום אחר, הייתי חייבת מקום בו אוכל לשבת עם הלפטופ שלי ומחברת (עם הזמן כמובן התווספה ניירת וחפצים אחרים), בשקט יחסי ועם פחות הפרעות.לכן החלטתי לארגן לעצמי פינת עבודה בחדר שינה. כמובן שניתן לעצב פינת עבודה בסלון, חדר ילדים או כמעט כל מקום בדירה.

האם ניתן לארגן מקום עבודה בסלון או בחדר שינה, נעים ופורה גם כשאין באפשרתנו להקצות חדר שלם בדירתנו למשרד ? בהחלט שכן! קודם כל תחשבו על מיקום ,עדיף פינתי ליד חלון, שנוכל להפריד אותו משאר הבית בעזרת חפץ חוצץ כמו ספריה או וילון.נסתפק בשולחן ומקום לאחסן אבזרים הקשורים לעבודה. נגייס לעזרתנו גם את חוש הראייה ,הריח והשמיעה.

אין כמו לבקר בבתים עם פינות עבודה שנותנות השראה וכוחות לעבוד בהן שעות על גבי שעות. חסכנו לכם את הנסיעה ואת קופסת בונבוניירה כמתנת ביקור. תתבוננו בתמונות ובטיפים שלהלן, כדי לבנות את פינת העבודה שתתאים לצרכים והסטייל שלכם.

נתחיל מפינות הכי מינמליסטיות ונתקדם..

פינת עבודה המורכבת רק משולחן וכיסא. ניתן לבנות שולחן מתכפל ,בכך נחסוך מקום במידה ונצטרך לנצל את המרחב לדברים אחרים. חשוב שהשולחן יהיה מתחת לחלון,כך לא נרגיש "חנק" גם אם השולחן יהיה יחסית צר. לא לשכוח לשים וילון או תריס כדי שלא נקבל סינוור מהשמש.

פינת עבודה מתחת לחלון

פינת עבודה קטנה, ניתן להוסיף מגרות לשולח ומדפים על הקיר, כמו בתמונה למטה. בצד אחד ישנו קיר ובצד השני ניתן לשים ספריה קטנה. כך ניצור סוג של כוך שיפריד את מקום העבודה משאר החלל. במקרה הזה צריך לדאוג לתאורה מתאימה שתפצה על חוסר בתאורה טבעית שמגיעה מהחלון.

עובדים מהבית
מדפים ומקומות אחסון בפינת עבודה

למטה ,אנחנו רואים ניצול חלל שקיים בחלק מהדירות. סוג של גומחה שלפעמים אנחנו תוהים איך לנצל אותה.

ניצול יעיל של פינה בחדר למקום עבודה

מדפים עד לתקרה,מקומות אחסון משני הצדדים ותאורה על השולחן ומעל לשולחן. כך המקום נראה מסודר (גם אם בתוך המגרות יש בלגן) ,מואר נעים ומזמין לשבת בו בכל שעות היום .

ארגון וסידור פינת העבודה אצלכם בבית

עכשיו הגיע הזמן לחשוב על המיקום של אזור העבודה שלכם בביתכם. תחשבו האם זאת תהיה פינה בחדר שינה שבה תוכלו לשבת ללא הפרעה רוב שעות היום או אולי תעדיפו לעשות זאת בסלון וכך תהיו במרכז העניינים גם כשאתם עובדים. אולי בכלל תעדיפו להתבודד במרפסת או במרתף .

האם לשנות את הצבע באזור העבודה שלנו?

לאחר שהבנו איפה ואיך נרצה לארגן את הפינה המשרדית שלנו, באו נחשוב על הצבעים השולטים במקום שיגרמו לנו לבלות בו זמן ממושך בנעימות. קיימות שתי גישות:

  • מכייון שהמקום הוא חלק מחלל גדול יותר, כמו סלון או חדר, נצטרך להתאים את הצבעים לכלל החלל. עדיף לבחור בצבעים רכים ובהירים ולגוון את הפינה שלנו בצבעים חזקים וצבעוניים על ידי ריהוט, תמונה או פריט עיצובי. כך נוכל לשנות ולהחליף את הצבעים הבולטים בקלות כשימאס לנו מהקיימים.
  • מכייון שהמקום הוא חלק מחלל גדול יותר, כמו סלון או חדר , נבדיל את אזור העבודה על ידי צבעים עזים ,בעזרת צביעת הקירות רק בפינת העבודה. נרכך את האזור על ידי ריהוט ופרט עיצובי בצבעים רכים .

כידוע הצבעים משפיעים על ההתנהגות ומצב הרוח שלנו, להלן רשימה חלקית של הצבעים הבסיסיים שתוכלו לצבוע בהם את פינת העבודה שלכם.

כחול– מרגיע ומעורר את המחשה

ירוק – מכניס לרוגע ושלווה

צהוב – מעודד יצרתיות

אדום – ממריץ ומחזק

כתום– מחזק אינטרקציה חברתית

סגול– מעורר את הדימיון ומחזק חיבור פנימי

עוד קצת צבע, צבע ירוק! מחקרים מעידים שצמחים ועציצים ,במקום העבודה, תורמים לפרודוקטיביות. ניתן לשים קקטוסים, גדול או קטן,צמח אצילי ואלגנטי שיוסיף סטייל לפינת העבודה. הקקטוס עמיד לתנאי אור משתנים והשקיה מועטה . כך אם תשכחו לכמה ימים מקיומו של ייצור צומח , לא יקרה לו כלום.

עוד טיפים לפרודוקטיביות

חוש נוסף שיכול לעזור לנו להתרכז בעבודתנו הוא חוש הריח. בשוק קיים מגוון רחב של תרסיסים או נרות המפיצים ניחוחים שונים כמו:מנטה, לבנר, אקליפטוס, הדרים, יסמין, ורדים עץ ועוד. תבחרו את הריח שעושה אותכם רעננים וממוקדים וכמובן משתלב עם החלל בו נמצאת פינת העבודה.

מה לגבי התאורה? האם תאורה טבעית שמגיעה מחלון ,מספיקה? אין כמו התאורה הטבעית ,ברכות ובהשפעתה על מצב הרוח שלנו. אבל לא נוכל להסתמך רק עליה כי היא משתנה ותלויה בשעות היום ובמזג האוויר. תאורה שמגיעה מהחלון, חייבת בוויסות כי קרני השמש יכולים לגרום לסינוור לכן צריך לדאוג לוילון או תריס לחלון. בנוסף חשוב לדאוג לתאורה מקומית, תאורה שתאיר רק את אזור העבודה שלכם כמו מנורת שולחן או מנורה שתלויה מעל לשולחן העבודה. תדאגו שעוצמת האור לא תהייה חלשה מדי, זה יגרום לעייפות ובהחלט לא תתרום לפרודוקטיביות. את צבע התאורה ניתן לחלק לשלוש גוונים עקריים: צהוב, לבן ואפרפר. אור אפרפר זהו אור המזכיר אור יום ומומלץ ביותר לאזורי עבודה. עוד על תאורה כנסו לקרוא במאמר המפרט על תאורה לחדר עבודה.

חפצים אישיים שיתרמו למוטיבציה: ציור של הילדים, תמונות משפחתיות , תמונות מאירועים משמחים או משמעותיים בחייכם. תמונות של נופים וטבע, משפטים על מדבקות קיר או משפטים המודפסים על בלוק עץ , קנבס או על שומר מסך של המחשב, מעוררי השראה או מזריקי מוטיבציה.

מוסיקה יכולה לעזור לריכוז במשימה או להכניס לקצב ומצב רוח טוב שיתרמו לתפוקת העבודה . יש מגוון סיגנונות למוסיקת רקע לעבודה. מוסיקה שתתרום לריכוז או ליצירתיות והשראה. אם תרגישו בודדים, תוכלו לבחור ברקע של רעשים חיצוניים כמו ישיבה בבית קפה או עבודה במשרד עם הרבה אנשים.מצד שני גם שקט מוחלט יכול לתרום לפרודוקטיביות. כאן בא היתרון של לעבוד מהבית ,כי במשרד מחוץ לבית סיכוי לשקט מוחלט הוא אפסי.תקשיבו לעצמכם ותבחרו את "רעשי" הרקע על פי אופי העבודה בזמן נתון.

מה עוד משפיע על פרודוקטיביות שלנו בעבודה?

זמן להפסקה!

כדי לתרום לפרודוקטיביות בעבודה, חייבים לעשות הפסקות מהעבודה. במשרד ,מחוץ לבית, הסיכוי שתעשו הפסקות ,לא ביוזמתכם, הוא יותר גבוה. יש את העמיתים שמציעים להצטרף אליהם לקפה של הבוקר ,לארוחת צהריים או סתם כדי להתאוור. ישיבות או אסיפות ,אירועים שונים של כלל המשרד. כשעובדים מהבית , חייבים להקצות זמן להפסקות ,ניתן להיעזר בשעון מעורר או אפליקציות שונות לזמן מוקצב לעבודה והפסקה. בנוסף חייבים להגדיר את המקום בבית לבלות בו את ההפסקות. ניתן גם מדי פעם לרדת או לצאת מחוץ לבית ולעשות סיבוב קצר במידה ומיזג האוויר מאפשר.

תתכוננו ותכננו את יום העבודה שלכם

בסוף יום העבודה, תסדרו את השולחן ,אם אין זמן פשוט תכניסו הכל למגרות. חשוב שמקום העבודה יהיה מאורגן ותרצו להתיישב בו ביום למחרת. בנוסף בגלל שהוא חלק מחלל המגורים, לא תוכלו להסתיר את הבלגן רק על ידי סגירת הדלת לאזור העבודה . בערב, תעשו רשימת משימות ליום הבא . תרשמו שעות עבודה ברורות שבהן אתם עובדים ולא מתעסקים במשימות הקשורות לסידור,ארגון ובישול בבית. תוודעו שבני המשפחה יודעים את שעות העבודה שלכם ומבינים שגם אם אתם נמצאים בבית, זה לא אומר שאתם פנוים למשהו אחר ,חוץ מלעבודה ,שלא יפריעו לכם בזמן עבודתכם. בתחילת יום העבודה תחליפו לבגדים נוחים ויותר רשמיים, אל תשארו עם פיג'מה . הדבר יתרום להרגשה פנימית שזהו זמן לעבודה ולא לבילוי ומנוחה בבית.

עוד מאמרים שיכולים לעניין אותך

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים נוספים

בעל עסק - בתחילת דרכך? רוצה להצליח בעסק?
העסק חייב לצמוח!

צמיחה = יותר הכנסה
יותר הכנסה  – סיכוי לגידול ברווחים

 

רוצה להבין איך נוכחות באינטרנט יוצרת צמיחה בעסק?